Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab, do ktorého sa zapojilo 3900 IT profesionálov z celého sveta.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 11. februára (TASR) - Malé a stredné firmy prichádzajú pri počítačových útokoch v priemere o viac ako 41.000 eur. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Kaspersky Lab, do ktorého sa zapojilo 3900 IT profesionálov z celého sveta. Veľa malých a stredných firiem sa pritom domnieva, že pre počítačových zločincov nie je ich firma dostatočne zaujímavá.
Škody z kybernetických útokov zahŕňajú zmeškané obchodné príležitosti, náklady na externých špecialistov, ktorí naprávajú škody a potenciálne aj náklady na nové vybavenie. Podľa prieskumu v 57 % prípadov vedie strata dát k strate peňazí a môže mať za následok aj ukončenie podnikania. Až 56 % útokov viedlo k poškodeniu povesti firmy, ako aj dojmu o jej spoľahlivosti. Malé podniky pritom čelia širokej škále útokov – od bežného malvéru až po cielené útoky.
Analytický tím Kaspersky Lab spracuje každý deň 325.000 nových škodlivých súborov. Celosvetovo 38 % používateľov čelilo v priebehu roka webovému útoku minimálne raz. Okrem toho experti z Kaspersky Lab odhalili za posledný rok sedem vyspelých trvalých hrozieb (APT), ktoré majú na svedomí 4400 obetí v podnikateľskom sektore v 55 krajinách, čo predstavuje 2,4-násobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Základom ochrany malého podnikania je presne si nastaviť priority zabezpečenia. Zo začiatku malá firma nepotrebuje hneď investovať do nákladných riešení, ako je prevencia straty dát (DLP), namiesto toho by sa mala skôr sústreďovať na oblasti, ktoré sú kľúčové práve pre danú spoločnosť. Absolútnym základom počítačovej bezpečnosti musí byť pre firmy antimalvérová ochrana a správne nastavený firewall. V prípade, že firma spracováva objednávky, alebo iné citlivé osobné údaje, potrebuje aj šifrovacie technológie k ochrane platobných a zákazníckych informácií, ktoré sú často požadované priamo zo zákona.
Ak zamestnanci firmy často pracujú mimo kancelárie, je dobré zabezpečiť aj ich mobilné zariadenia. Dôležité je pritom nespoliehať sa na produkty, ktoré sú určené domácim používateľom. Podobne softvér určený pre veľké podniky býva príliš zložitý a drahý na prevádzku.
Kaspersky Lab je najväčším súkromne vlastneným poskytovateľom koncových bezpečnostných riešení na svete. Spoločnosť patrí medzi štyroch najväčších predajcov bezpečnostných riešení pre koncových používateľov. Spoločnosť je registrovaná vo Veľkej Británii a pôsobí v takmer 200 krajinách a oblastiach a poskytuje ochranu viac ako 300 miliónom užívateľov.
Škody z kybernetických útokov zahŕňajú zmeškané obchodné príležitosti, náklady na externých špecialistov, ktorí naprávajú škody a potenciálne aj náklady na nové vybavenie. Podľa prieskumu v 57 % prípadov vedie strata dát k strate peňazí a môže mať za následok aj ukončenie podnikania. Až 56 % útokov viedlo k poškodeniu povesti firmy, ako aj dojmu o jej spoľahlivosti. Malé podniky pritom čelia širokej škále útokov – od bežného malvéru až po cielené útoky.
Analytický tím Kaspersky Lab spracuje každý deň 325.000 nových škodlivých súborov. Celosvetovo 38 % používateľov čelilo v priebehu roka webovému útoku minimálne raz. Okrem toho experti z Kaspersky Lab odhalili za posledný rok sedem vyspelých trvalých hrozieb (APT), ktoré majú na svedomí 4400 obetí v podnikateľskom sektore v 55 krajinách, čo predstavuje 2,4-násobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.
Základom ochrany malého podnikania je presne si nastaviť priority zabezpečenia. Zo začiatku malá firma nepotrebuje hneď investovať do nákladných riešení, ako je prevencia straty dát (DLP), namiesto toho by sa mala skôr sústreďovať na oblasti, ktoré sú kľúčové práve pre danú spoločnosť. Absolútnym základom počítačovej bezpečnosti musí byť pre firmy antimalvérová ochrana a správne nastavený firewall. V prípade, že firma spracováva objednávky, alebo iné citlivé osobné údaje, potrebuje aj šifrovacie technológie k ochrane platobných a zákazníckych informácií, ktoré sú často požadované priamo zo zákona.
Ak zamestnanci firmy často pracujú mimo kancelárie, je dobré zabezpečiť aj ich mobilné zariadenia. Dôležité je pritom nespoliehať sa na produkty, ktoré sú určené domácim používateľom. Podobne softvér určený pre veľké podniky býva príliš zložitý a drahý na prevádzku.
Kaspersky Lab je najväčším súkromne vlastneným poskytovateľom koncových bezpečnostných riešení na svete. Spoločnosť patrí medzi štyroch najväčších predajcov bezpečnostných riešení pre koncových používateľov. Spoločnosť je registrovaná vo Veľkej Británii a pôsobí v takmer 200 krajinách a oblastiach a poskytuje ochranu viac ako 300 miliónom užívateľov.