Kontrolujú sa aj pneumatiky. Zimné musia mať po celom obvode dezén s minimálnou hĺbkou štyri milimetre.
Autor TASR
Bratislava 11. decembra (TASR) – Aby ste úspešne absolvovali kontrolu technickej spôsobilosti vášho vozidla, je potrebné si ešte predtým dať skontrolovať svetlá, brzdy i nápravy. Body vám môže pridať či ubrať aj taká vec ako umyté auto.
"Je to síce kozmetická drobnosť, no technici Stanice technickej kontroly (STK) to ocenia, pretože je to znak, že sa o auto staráte," poznamenal Jozef Vydra z portálu podkapotou.sk. "Prípravu na STK však začnite hlavne návštevou servisu, v ktorom si nechajte prekontrolovať brzdy, obrysové, stretávacie i smerové svetlá a takisto obe nápravy, či tam niečo nie je uvoľnené," uviedol motoristický novinár.
Kontrolu si vyžaduje aj predné sklo. "Akékoľvek poškodenie, prasklina či škrabanec, najmä vo výhľade vodiča, môžu byť dôvodom, pre ktorý osvedčenie o technickej kontrole nedostanete," upozornil motoristický novinár.
Kontrolujú sa aj pneumatiky. Zimné musia mať po celom obvode dezén s minimálnou hĺbkou štyri milimetre. "Skontrolujte si aj povinnú výbavu – trojuholník, reflexnú vestu, dojazdové či náhradné koleso s diskom, zdvihák alebo kľúč na matice a autolekárničku, ktorej jednotlivé komponenty nesmú byť po exspirácii," vymenoval Vydra.
Na STK si okrem "malého techničáku" nezabudnite doniesť aj veľký – časť II osvedčenia o evidencii motorového vozidla. "Ak máte LPG, tak musíte mať so sebou aj protokol o montáži plynového zariadenia," dodal Vydra.
V prípade, že pri kontrole zistia na vozidle vážnu chybu a nariadia vám STK zopakovať po úprave či oprave chyby, urobte tak do mesiaca. "Do tridsiatich dní sa platí znížený poplatok za opakovanú STK, po tridsiatich dňoch už platíte sumu, akoby ste išli na prvú STK," informoval motoristický novinár.
"Je to síce kozmetická drobnosť, no technici Stanice technickej kontroly (STK) to ocenia, pretože je to znak, že sa o auto staráte," poznamenal Jozef Vydra z portálu podkapotou.sk. "Prípravu na STK však začnite hlavne návštevou servisu, v ktorom si nechajte prekontrolovať brzdy, obrysové, stretávacie i smerové svetlá a takisto obe nápravy, či tam niečo nie je uvoľnené," uviedol motoristický novinár.
Kontrolu si vyžaduje aj predné sklo. "Akékoľvek poškodenie, prasklina či škrabanec, najmä vo výhľade vodiča, môžu byť dôvodom, pre ktorý osvedčenie o technickej kontrole nedostanete," upozornil motoristický novinár.
Kontrolujú sa aj pneumatiky. Zimné musia mať po celom obvode dezén s minimálnou hĺbkou štyri milimetre. "Skontrolujte si aj povinnú výbavu – trojuholník, reflexnú vestu, dojazdové či náhradné koleso s diskom, zdvihák alebo kľúč na matice a autolekárničku, ktorej jednotlivé komponenty nesmú byť po exspirácii," vymenoval Vydra.
Na STK si okrem "malého techničáku" nezabudnite doniesť aj veľký – časť II osvedčenia o evidencii motorového vozidla. "Ak máte LPG, tak musíte mať so sebou aj protokol o montáži plynového zariadenia," dodal Vydra.
V prípade, že pri kontrole zistia na vozidle vážnu chybu a nariadia vám STK zopakovať po úprave či oprave chyby, urobte tak do mesiaca. "Do tridsiatich dní sa platí znížený poplatok za opakovanú STK, po tridsiatich dňoch už platíte sumu, akoby ste išli na prvú STK," informoval motoristický novinár.