Akcia Facebooku v druhý deň obchodovania po jeho vstupe na burzu padá a pohybuje sa výrazne pod upisovacou cenou 38 USD.
Autor TASR
New York 21. mája (TASR) - Akcia Facebooku v druhý deň obchodovania po jeho vstupe na burzu padá a pohybuje sa výrazne pod upisovacou cenou 38 USD (29,80 eura).
Akcia sa o 16.40 h SELČ predávala v New Yorku po 33,88 USD, čo je o 11 % menej v porovnaní s piatkovou (18.5.) zatváracou cenou 38,23 USD. Dočasne sa prepadla až o 14 % na 33 USD.
Facebook a jeho akcionári získali z prvotnej ponuky akcií (IPO) 16 miliárd USD. Akcie prevádzkovateľa najznámejšej sociálnej siete sa predávali na hornej hranici plánovaného rozpätia. Vstup Facebooku na burzu bol najväčším v histórii technologických spoločností. Facebook predal 421,2 milióna akcií po 38 USD, čo hodnotí spoločnosť celkovo na 104,2 miliardy USD. Firma minulý týždeň pre enormný záujem investorov zvýšila počet ponúkaných akcií v rámci IPO o 25 % a namiesto 337 miliónov ponúkla 421 miliónov akcií.
Facebook, ktorý má vyše 900 miliónov užívateľov, sa snaží prilákať viac marketingových firiem, aby zvýšil tržby uprostred rastúcej konkurencie. Spoločnosť je najväčším poskytovateľom bannerovej reklamy v USA, na budúci rok ju však zrejme predbehne Google. IPO ohodnotilo Facebook na 107-násobok jeho 12-mesačných príjmov, čo je najviac spomedzi spoločností kótovaných na indexe S&P 500 okrem firiem Amazon.com a Equity Residential. Dnešný prepad akcie potvrdzuje podozrenie, že upisovacia cena bola príliš vysoká.
"Investori jasne vidia riziká spojené s touto akciou," uviedol analytik Pivotal Research Group Brian Wieser. Podľa ľudí oboznámených so záležitosťou v piatok počas prvého dňa obchodovania s akciou nakupovala na trhu banka Morgan Stanley, ktorá mala na starosti IPO, aby akcia Facebooku neklesla pod upisovaciu cenu 38 USD.
Akcia sa o 16.40 h SELČ predávala v New Yorku po 33,88 USD, čo je o 11 % menej v porovnaní s piatkovou (18.5.) zatváracou cenou 38,23 USD. Dočasne sa prepadla až o 14 % na 33 USD.
Facebook a jeho akcionári získali z prvotnej ponuky akcií (IPO) 16 miliárd USD. Akcie prevádzkovateľa najznámejšej sociálnej siete sa predávali na hornej hranici plánovaného rozpätia. Vstup Facebooku na burzu bol najväčším v histórii technologických spoločností. Facebook predal 421,2 milióna akcií po 38 USD, čo hodnotí spoločnosť celkovo na 104,2 miliardy USD. Firma minulý týždeň pre enormný záujem investorov zvýšila počet ponúkaných akcií v rámci IPO o 25 % a namiesto 337 miliónov ponúkla 421 miliónov akcií.
Facebook, ktorý má vyše 900 miliónov užívateľov, sa snaží prilákať viac marketingových firiem, aby zvýšil tržby uprostred rastúcej konkurencie. Spoločnosť je najväčším poskytovateľom bannerovej reklamy v USA, na budúci rok ju však zrejme predbehne Google. IPO ohodnotilo Facebook na 107-násobok jeho 12-mesačných príjmov, čo je najviac spomedzi spoločností kótovaných na indexe S&P 500 okrem firiem Amazon.com a Equity Residential. Dnešný prepad akcie potvrdzuje podozrenie, že upisovacia cena bola príliš vysoká.
"Investori jasne vidia riziká spojené s touto akciou," uviedol analytik Pivotal Research Group Brian Wieser. Podľa ľudí oboznámených so záležitosťou v piatok počas prvého dňa obchodovania s akciou nakupovala na trhu banka Morgan Stanley, ktorá mala na starosti IPO, aby akcia Facebooku neklesla pod upisovaciu cenu 38 USD.