Ako správne postupovať pri reklamáciách alebo v prípade nespokojnosti nákupu cez zľavový portál?
Autor OTS
Bratislava 20. októbra (OTS) - Všetci zákazníci zľavových portálov majú právo na služby a tovary v prezentovanej kvalite, rovnako ako zákazníci ktorí si zaplatia plnú sumu bez zľavy. Predtým, ako sa ponuky poskytovateľov zliav objavia na portáli, prechádzajú prísnym výberom. Aj napriek tvrdým kritériám sa aj v tomto segmente vyskytnú prípady, kedy zákazník so zakúpeným výrobkom nie je spokojný, nákup si rozmyslel, či prezentovaná úroveň ponuky nenaplnila jeho očakávania. Čo robiť v takýchto prípadoch?
„Pri vybavovaní reklamácie je potrebné vedieť, čo ustanovuje Občiansky zákonník. Na Slovensku je štandardná záručná doba pri tovaroch v trvaní 24 mesiacov,“ povedal hovorca Slovenskej asociácie portálov hromadného nakupovania PhDr. Marian Tar.
„Lehota na vybavenie reklamácie je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa 30 dní. V obchodných podmienkach niektorých zľavových portálov je táto doba skrátená na 10 či dokonca 5 dní, čo je samozrejme výhoda pre zákazníka.“
Ak vám poskytovateľ zľavy poskytne nekvalitnú službu, odporúčame s reklamáciou neotáľať a podať ju bezodkladne osobne alebo doporučenou poštou. Pri formulácii reklamácie môže zákazník poskytovateľovi služby sám od seba navrhnúť preferovaný spôsob vybavenia reklamácie. Môže ísť napríklad o vrátenie časti poplatku za službu. Pri podaní reklamácie je preukázanie dokladu o zaplatení služby nevyhnutnosťou. V prípade reklamovania neuspokojivého ubytovacieho zariadenia alebo dovolenky vám určite môžu pomôcť fotografie nedostatkov. Tiež odporúčame spísať záznam o reklamácii priamo na mieste pobytu, nechať si ho potvrdiť ubytovacím zariadením a v prípade dovolenky cez cestovnú kanceláriu jej delegátom.
Je v záujme zákazníka dozvedieť sa o ponúkanej službe, tovare a samotnom poskytovateľovi čo najviac. V prípade nejasností sa nebáť kontaktovať zľavový portál či priamo poskytovateľa s doplňujúcimi otázkami. Stávajú sa však prípady, kedy si z rôznych príčin zákazníci rozmyslia nákup kupónov až po jeho realizácii. Obchodné podmienky väčšinou myslia aj na takéto situácie. S podmienkou že kupóny už neboli uplatnené alebo neskončila ich platnosť je možné ich vrátiť do 14 dní.
Zakúpením tovaru alebo služby vstupuje zákazník do záväzkového vzťahu s poskytovateľom tohto tovaru alebo služby a nie so zľavovým portálom. Tým pádom aj reklamačné právo je možné uplatniť iba u poskytovateľa.
„Prioritou portálov združených v Asociácii je kvalitný zákaznícky servis, preto zákazníkom poskytujú maximálnu súčinnosť pri vybavovaní reklamácie u poskytovateľov. Vďaka prepracovaným zmluvným podmienkam sú portály schopné pritlačiť na poskytovateľa, pokiaľ neposkytuje tovary či služby v dohodnutej kvalite. Krajným krokom pri zlyhaní akejkoľvek možnosti vyriešenia situácie je podanie podnetu príslušným orgánom,“ doplnil Tar.
Slovenská asociácia nákupných portálov združuje najnavštevovanejšie slovenské zľavové portály. Jej cieľom je okrem iného skvalitňovať ponúkané služby i produkty a chrániť spotrebiteľa. Nahlasovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby alebo tovar v prezentovanej kvalite asociácia postupne eliminuje neserióznych poskytovateľov. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú prísne podmienky vstupu, čo pre kupujúcich znamená bezpečný nákup.
O asociácií:
Asociácia vznikla za účelom posilnenia a zabezpečenia trhu kolektívneho nakupovania na Slovensku, skvalitnenia ponúkaných služieb i produktov a zároveň utuženia dôvery zákazníka voči týmto portálom. Jej úlohu je rozvíjať tento segment trhu a chrániť spotrebiteľa. Združuje podstatnú časť slovenských portálov kolektívneho nakupovania a predstavuje výber tých hráčov, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení všetkého, čo súvisí s týmto segmentom.
Reportovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby či tovar v dostatočnej kvalite, asociácia postupne eliminuje nekvalitné a neseriózne firmy. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú podmienky vstupu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.
Detailnejšie informácie o asociácii ako i rady pre spotrebiteľov nájdete na stránke www.sapkn.sk
„Pri vybavovaní reklamácie je potrebné vedieť, čo ustanovuje Občiansky zákonník. Na Slovensku je štandardná záručná doba pri tovaroch v trvaní 24 mesiacov,“ povedal hovorca Slovenskej asociácie portálov hromadného nakupovania PhDr. Marian Tar.
„Lehota na vybavenie reklamácie je podľa zákona o ochrane spotrebiteľa 30 dní. V obchodných podmienkach niektorých zľavových portálov je táto doba skrátená na 10 či dokonca 5 dní, čo je samozrejme výhoda pre zákazníka.“
Ak vám poskytovateľ zľavy poskytne nekvalitnú službu, odporúčame s reklamáciou neotáľať a podať ju bezodkladne osobne alebo doporučenou poštou. Pri formulácii reklamácie môže zákazník poskytovateľovi služby sám od seba navrhnúť preferovaný spôsob vybavenia reklamácie. Môže ísť napríklad o vrátenie časti poplatku za službu. Pri podaní reklamácie je preukázanie dokladu o zaplatení služby nevyhnutnosťou. V prípade reklamovania neuspokojivého ubytovacieho zariadenia alebo dovolenky vám určite môžu pomôcť fotografie nedostatkov. Tiež odporúčame spísať záznam o reklamácii priamo na mieste pobytu, nechať si ho potvrdiť ubytovacím zariadením a v prípade dovolenky cez cestovnú kanceláriu jej delegátom.
Je v záujme zákazníka dozvedieť sa o ponúkanej službe, tovare a samotnom poskytovateľovi čo najviac. V prípade nejasností sa nebáť kontaktovať zľavový portál či priamo poskytovateľa s doplňujúcimi otázkami. Stávajú sa však prípady, kedy si z rôznych príčin zákazníci rozmyslia nákup kupónov až po jeho realizácii. Obchodné podmienky väčšinou myslia aj na takéto situácie. S podmienkou že kupóny už neboli uplatnené alebo neskončila ich platnosť je možné ich vrátiť do 14 dní.
Zakúpením tovaru alebo služby vstupuje zákazník do záväzkového vzťahu s poskytovateľom tohto tovaru alebo služby a nie so zľavovým portálom. Tým pádom aj reklamačné právo je možné uplatniť iba u poskytovateľa.
„Prioritou portálov združených v Asociácii je kvalitný zákaznícky servis, preto zákazníkom poskytujú maximálnu súčinnosť pri vybavovaní reklamácie u poskytovateľov. Vďaka prepracovaným zmluvným podmienkam sú portály schopné pritlačiť na poskytovateľa, pokiaľ neposkytuje tovary či služby v dohodnutej kvalite. Krajným krokom pri zlyhaní akejkoľvek možnosti vyriešenia situácie je podanie podnetu príslušným orgánom,“ doplnil Tar.
Slovenská asociácia nákupných portálov združuje najnavštevovanejšie slovenské zľavové portály. Jej cieľom je okrem iného skvalitňovať ponúkané služby i produkty a chrániť spotrebiteľa. Nahlasovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby alebo tovar v prezentovanej kvalite asociácia postupne eliminuje neserióznych poskytovateľov. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú prísne podmienky vstupu, čo pre kupujúcich znamená bezpečný nákup.
O asociácií:
Asociácia vznikla za účelom posilnenia a zabezpečenia trhu kolektívneho nakupovania na Slovensku, skvalitnenia ponúkaných služieb i produktov a zároveň utuženia dôvery zákazníka voči týmto portálom. Jej úlohu je rozvíjať tento segment trhu a chrániť spotrebiteľa. Združuje podstatnú časť slovenských portálov kolektívneho nakupovania a predstavuje výber tých hráčov, ktorí majú záujem riešiť nielen vlastné interné záležitosti, ale chcú sa podieľať aj na spoločnom riešení všetkého, čo súvisí s týmto segmentom.
Reportovaním prevádzok, ktoré neposkytujú svoje služby či tovar v dostatočnej kvalite, asociácia postupne eliminuje nekvalitné a neseriózne firmy. Zároveň do svojich radov prijíma iba tie portály, ktoré spĺňajú podmienky vstupu, čo pre zákazníka znamená bezpečnejší nákup u overeného portálu.
Detailnejšie informácie o asociácii ako i rady pre spotrebiteľov nájdete na stránke www.sapkn.sk