Týždenník TREND bude 17. septembra v bratislavskom hoteli NH Gate One organizovať konferenciu o športovom manažmente s názvom Ako získať peniaze na šport.
Autor OTS
Bratislava 10. septembra (OTS) - Prinesie vám prezentáciu špičkového športového marketingu ako aj know-how slovenských manažérov športových klubov. Ponúkame Vám výnimočnú príležitosť diskutovať o témach, ktoré ovplyvnia biznis a šport na Slovensku.
Špičkoví profesionáli
Anglický futbalový veľkoklub FC Liverpool zarobil vlani 253 miliónov eur. Je to takmer 13-násobne viac, ako dostanú všetky slovenské športové zväzy za rok od štátu. To už je iná liga, pretože ide o jeden z najúspešnejších tímov v celej histórii futbalu. Navyše aj dnes patria „The Reds“ k desiatke najhodnotnejších futbalových klubov sveta. Manažment a marketing tejto „anglickej firmy“ funguje, samozrejme, úplne inak ako v slovenských pomeroch. Výkonný šéf FC Liverpool Ian Ayre, ktorý prisľúbil účasť na TREND konferencii Športový manažment, iste porozpráva aj o tom, ako sa mu po roku 2010 po nástupe nového vlastníka (amerického fondu Fenway Sports Group podarilo výrazne skresať rekordný dlh klubu. Agenta pre FC Liverpool robí aj Slovák Karol Csontó. Ten bude na podujatí prezentovať svoje skúsenosti z práce futbalového agenta, ktorý predal do tohto klubu Martina Škrtela. Zmieni sa aj o špecifikách športového marketingu.
Slovenské hviezdy
Už aj na Slovensku sa dnes dajú nájsť „pozitívne ostrovy“ športových klubov, ktorých manažment i marketing sú na európskej úrovni a dosahujú úspechy na medzinárodnom poli i v práci s mládežou. Takmer výlučne ide o kluby, ktoré majú za sebou silných sponzorov z podnikateľského prostredia. To, že sa im darí získavať potrebné finančné zdroje, je zásluha ich schopných manažérov či podnikateľských nadšencov najmä z lokálneho biznisového prostredia. Prvý prípad reprezentuje generálny manažér ženského basketbalového tímu Good Angels Košice Daniel Jendrichovský. Predstaví sa aj majiteľ futbalového klubu MŠK Žilina Jozef Antošík. Na konferencii určite odkryjú niečo zo svojho know-how i to, ako sa pozerajú na úlohu štátu a miest v športe. Odpovedia aj na otázky, ako v neľahkých podmienkach fungujú slovenské športové kluby i ľudia, ktorí sa starajú o ich riadenie a marketing. Na druhej strane firmy očakávajú za podporu športového klubu aj benefity, ktoré im zvýšia povedomie o ich značke či produktoch.
Prečo treba nový zákon
Dotácia pre športové zväzy sa vypočítava podľa komplikovaného vzorca s viacerými premennými. Patria medzi ne napríklad športové úspechy dospelých i mládeže, záujem ľudí o šport vo svete či počet registrovaných mladých športovcov. Aj otázky financovania športu zo štátnych i privátnych zdrojov by mal komplexne riešiť nový zákon o športe, ktorý v súčasnosti pripravuje rezortné ministerstvo. Podľa legislatívneho plánu by sa mal v decembri dostať na rokovanie vlády SR. Zákon sa zaoberá aj fungovaním a vzájomnými vzťahmi športových zväzov, klubov i športovcov, ktoré by mali viesť k ich profesionálnejšiemu fungovaniu.
Podujatie bude moderovať športový komentátor, manažér atletických hviezd a spoluorganizátor významných atletických podujatí Alfonz Juck.
Program konferencie nájdete na www.trendkonferencie.sk
Špičkoví profesionáli
Anglický futbalový veľkoklub FC Liverpool zarobil vlani 253 miliónov eur. Je to takmer 13-násobne viac, ako dostanú všetky slovenské športové zväzy za rok od štátu. To už je iná liga, pretože ide o jeden z najúspešnejších tímov v celej histórii futbalu. Navyše aj dnes patria „The Reds“ k desiatke najhodnotnejších futbalových klubov sveta. Manažment a marketing tejto „anglickej firmy“ funguje, samozrejme, úplne inak ako v slovenských pomeroch. Výkonný šéf FC Liverpool Ian Ayre, ktorý prisľúbil účasť na TREND konferencii Športový manažment, iste porozpráva aj o tom, ako sa mu po roku 2010 po nástupe nového vlastníka (amerického fondu Fenway Sports Group podarilo výrazne skresať rekordný dlh klubu. Agenta pre FC Liverpool robí aj Slovák Karol Csontó. Ten bude na podujatí prezentovať svoje skúsenosti z práce futbalového agenta, ktorý predal do tohto klubu Martina Škrtela. Zmieni sa aj o špecifikách športového marketingu.
Slovenské hviezdy
Už aj na Slovensku sa dnes dajú nájsť „pozitívne ostrovy“ športových klubov, ktorých manažment i marketing sú na európskej úrovni a dosahujú úspechy na medzinárodnom poli i v práci s mládežou. Takmer výlučne ide o kluby, ktoré majú za sebou silných sponzorov z podnikateľského prostredia. To, že sa im darí získavať potrebné finančné zdroje, je zásluha ich schopných manažérov či podnikateľských nadšencov najmä z lokálneho biznisového prostredia. Prvý prípad reprezentuje generálny manažér ženského basketbalového tímu Good Angels Košice Daniel Jendrichovský. Predstaví sa aj majiteľ futbalového klubu MŠK Žilina Jozef Antošík. Na konferencii určite odkryjú niečo zo svojho know-how i to, ako sa pozerajú na úlohu štátu a miest v športe. Odpovedia aj na otázky, ako v neľahkých podmienkach fungujú slovenské športové kluby i ľudia, ktorí sa starajú o ich riadenie a marketing. Na druhej strane firmy očakávajú za podporu športového klubu aj benefity, ktoré im zvýšia povedomie o ich značke či produktoch.
Prečo treba nový zákon
Dotácia pre športové zväzy sa vypočítava podľa komplikovaného vzorca s viacerými premennými. Patria medzi ne napríklad športové úspechy dospelých i mládeže, záujem ľudí o šport vo svete či počet registrovaných mladých športovcov. Aj otázky financovania športu zo štátnych i privátnych zdrojov by mal komplexne riešiť nový zákon o športe, ktorý v súčasnosti pripravuje rezortné ministerstvo. Podľa legislatívneho plánu by sa mal v decembri dostať na rokovanie vlády SR. Zákon sa zaoberá aj fungovaním a vzájomnými vzťahmi športových zväzov, klubov i športovcov, ktoré by mali viesť k ich profesionálnejšiemu fungovaniu.
Podujatie bude moderovať športový komentátor, manažér atletických hviezd a spoluorganizátor významných atletických podujatí Alfonz Juck.
Program konferencie nájdete na www.trendkonferencie.sk