Spoločnosť Volvo vo februári 2022 pozastavila celý predaj, servis a výrobu v Rusku.
Autor TASR
Moskva 8. septembra (TASR) - Ruské aktíva švédskeho výrobcu nákladných áut Volvo boli prevedené na ruského investora. Uviedlo to v piatok ruské ministerstvo priemyslu a obchodu bez toho, aby zverejnilo, o koho ide. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Spoločnosť Volvo vo februári 2022 pozastavila celý predaj, servis a výrobu v Rusku. A vlani v októbri uviedla, že bude možno nútená zaknihovať ďalšie odpisy.
V roku 2021 sa Rusko podieľalo približne 3 % na čistom obrate skupiny, ktorý dosiahol 372 miliárd švédskych korún (31,23 miliardy eur).
Ministerstvo uviedlo, že spolu s novým vlastníkom "identifikovalo aj domáceho partnera pre ďalší rozvoj výroby v závode v Kaluge, pričom práce na jej čo najskoršom obnovení pokračujú".
Nového vlastníka ani domáceho partnera ministerstvo neidentifikovalo. Ale podľa ruského štátneho registra právnických osôb aktíva Volva vrátane závodu v Kaluge sú pod prevádzkovou kontrolou podnikateľa Igora Kima.
V registri sa ďalej uvádza, že Kimov obchodný partner v maloobchode s automobilmi Alexej Sannikov bude viesť továreň v Kaluge, ktorá má kapacitu približne 15.000 nákladných áut ročne. Kim neodpovedal na žiadosť o komentár.
Volvo je jednou z mnohých západných firiem, ktoré sa vzdávajú dcérskych spoločností a tovární v Rusku, zvyčajne za výrazne znížené alebo symbolické ceny po invázii Moskvy na Ukrajinu začiatkom roku 2022.
Invázia totiž viedla k bezprecedentným sankciám Západu, ktoré bránia dovozu automobilových komponentov do Ruska a znemožňujú výrobu. Moskva následne pohrozila, že sa zmocní západných firiem, ktoré tam sídlia.
Volvo sa pripojilo k výrobcom automobilov Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Renault, BMW, Kia a Hyundai, ktorí tiež ukončili výrobu v Rusku.
Niektoré ruské továrne boli prerobené na výrobu čínskych vozidiel a vypĺňajú vákuum na trhu, ktoré zanechali západné automobilky.
(1 EUR = 11,9095 SEK)
Spoločnosť Volvo vo februári 2022 pozastavila celý predaj, servis a výrobu v Rusku. A vlani v októbri uviedla, že bude možno nútená zaknihovať ďalšie odpisy.
V roku 2021 sa Rusko podieľalo približne 3 % na čistom obrate skupiny, ktorý dosiahol 372 miliárd švédskych korún (31,23 miliardy eur).
Ministerstvo uviedlo, že spolu s novým vlastníkom "identifikovalo aj domáceho partnera pre ďalší rozvoj výroby v závode v Kaluge, pričom práce na jej čo najskoršom obnovení pokračujú".
Nového vlastníka ani domáceho partnera ministerstvo neidentifikovalo. Ale podľa ruského štátneho registra právnických osôb aktíva Volva vrátane závodu v Kaluge sú pod prevádzkovou kontrolou podnikateľa Igora Kima.
V registri sa ďalej uvádza, že Kimov obchodný partner v maloobchode s automobilmi Alexej Sannikov bude viesť továreň v Kaluge, ktorá má kapacitu približne 15.000 nákladných áut ročne. Kim neodpovedal na žiadosť o komentár.
Volvo je jednou z mnohých západných firiem, ktoré sa vzdávajú dcérskych spoločností a tovární v Rusku, zvyčajne za výrazne znížené alebo symbolické ceny po invázii Moskvy na Ukrajinu začiatkom roku 2022.
Invázia totiž viedla k bezprecedentným sankciám Západu, ktoré bránia dovozu automobilových komponentov do Ruska a znemožňujú výrobu. Moskva následne pohrozila, že sa zmocní západných firiem, ktoré tam sídlia.
Volvo sa pripojilo k výrobcom automobilov Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Renault, BMW, Kia a Hyundai, ktorí tiež ukončili výrobu v Rusku.
Niektoré ruské továrne boli prerobené na výrobu čínskych vozidiel a vypĺňajú vákuum na trhu, ktoré zanechali západné automobilky.
(1 EUR = 11,9095 SEK)