Úrady na celom svete minulý mesiac nariadili uzemnenie lietadiel 737 Max po dvoch tragických haváriách týchto strojov, pri ktorých zahynulo takmer 350 ľudí.
Autor TASR
Dallas 15. apríla (TASR) - Americká letecká spoločnosť American Airlines Group predĺžila odstávku svojich lietadiel Boeing 737 Max 8 z júna do polovice augusta. Cieľom tohto kroku je "poskytnúť dôveru" zákazníkom počas vrcholiacej letnej sezóny.
Úrady na celom svete minulý mesiac nariadili uzemnenie lietadiel 737 Max po dvoch tragických haváriách týchto strojov, pri ktorých zahynulo takmer 350 ľudí.
Boeing vyvíja nový softvér na ovládanie letu, pretože práve tomu sa pripisuje vina za obe havárie spoločností Ethiopian Airlines a Lion Air.
Vedenie American Airlines verí, že americké regulačné úrady schvália upgrade Boeingu pred 19. augustom. Dovtedy zostane 24 lietadiel tohto typu, ktoré má spoločnosť vo svojej flotile, mimo prevádzky. Ich uzemnenie ovplyvní 115 letov denne.
Podobné rozhodnutie zverejnili minulý týždeň Southwest Airlines. United Airlines zrušili lety 737 Max 8 zatiaľ do júna.
Podľa predbežnej správy vyšetrovateľov piloti Ethiopian Airlines postupovali podľa štandardov stanovených Boeingom, ale stroj sa niekoľkokrát naklonil dopredu, než dopadol na zem.
Vyšetrovatelia sa sústredili na softvér na ovládanie letu - Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS).
Úrady na celom svete minulý mesiac nariadili uzemnenie lietadiel 737 Max po dvoch tragických haváriách týchto strojov, pri ktorých zahynulo takmer 350 ľudí.
Boeing vyvíja nový softvér na ovládanie letu, pretože práve tomu sa pripisuje vina za obe havárie spoločností Ethiopian Airlines a Lion Air.
Vedenie American Airlines verí, že americké regulačné úrady schvália upgrade Boeingu pred 19. augustom. Dovtedy zostane 24 lietadiel tohto typu, ktoré má spoločnosť vo svojej flotile, mimo prevádzky. Ich uzemnenie ovplyvní 115 letov denne.
Podobné rozhodnutie zverejnili minulý týždeň Southwest Airlines. United Airlines zrušili lety 737 Max 8 zatiaľ do júna.
Podľa predbežnej správy vyšetrovateľov piloti Ethiopian Airlines postupovali podľa štandardov stanovených Boeingom, ale stroj sa niekoľkokrát naklonil dopredu, než dopadol na zem.
Vyšetrovatelia sa sústredili na softvér na ovládanie letu - Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS).