Automobilka Saab vyrábala autá od konca 40. rokov 20. storočia, no v decembri 2011 vyhlásila bankrot.
Autor TASR
Detroit 11. júna (TASR) - Súd v štáte Michigan zamietol žalobu holandskej spoločnosti Spyker proti automobilke General Motors (GM), v ktorej ju výrobca športových áut obvinil z krachu švédskej automobilky Saab. Spyker žiadal v rámci žaloby od GM odškodné 3 miliardy USD (2,27 miliardy eur). Informovala o tom agentúra AP.
Spyker podal na GM žalobu v auguste minulého roka. V nej americkú spoločnosť obvinil, že firmu Saab zámerne dotlačila do bankrotu tým, že jej neumožnila uzatvoriť dohodu s čínskym investorom, ktorý mal o vstup do Saabu záujem.
Automobilka Saab vyrábala autá od konca 40. rokov 20. storočia, no v decembri 2011 vyhlásila bankrot. Urobila tak necelé dva roky po tom, ako ju od GM kúpil holandský Spyker. Bankrot oznámila potom, ako sa jej nepodarilo uzatvoriť dohodu so zahraničnými investormi, pričom záujem mala najmä čínska spoločnosť Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Všetky pokusy skončili neúspechom práve pre neochotu GM, pôvodného majiteľa Saabu, ktorý stále dodával švédskej firme technológie a mal právo do zmien v Saabe zasahovať.
Po podaní žaloby zo strany Spykeru americká firma požiadala súd, aby žalobu zamietol, pričom uviedla, že má právo na ochranu svojho duševného vlastníctva. Spyker oponoval, že plánovaný kontrakt s Číňanmi technológie americkej firmy nezahrňoval. Hlavné aktíva skrachovaného Saabu nakoniec odkúpila čínsko-švédska firma National Electric Vehicle Sweden, ktorá sa zaoberá výrobou elektrických áut.
Spyker podal na GM žalobu v auguste minulého roka. V nej americkú spoločnosť obvinil, že firmu Saab zámerne dotlačila do bankrotu tým, že jej neumožnila uzatvoriť dohodu s čínskym investorom, ktorý mal o vstup do Saabu záujem.
Automobilka Saab vyrábala autá od konca 40. rokov 20. storočia, no v decembri 2011 vyhlásila bankrot. Urobila tak necelé dva roky po tom, ako ju od GM kúpil holandský Spyker. Bankrot oznámila potom, ako sa jej nepodarilo uzatvoriť dohodu so zahraničnými investormi, pričom záujem mala najmä čínska spoločnosť Zhejiang Youngman Lotus Automobile. Všetky pokusy skončili neúspechom práve pre neochotu GM, pôvodného majiteľa Saabu, ktorý stále dodával švédskej firme technológie a mal právo do zmien v Saabe zasahovať.
Po podaní žaloby zo strany Spykeru americká firma požiadala súd, aby žalobu zamietol, pričom uviedla, že má právo na ochranu svojho duševného vlastníctva. Spyker oponoval, že plánovaný kontrakt s Číňanmi technológie americkej firmy nezahrňoval. Hlavné aktíva skrachovaného Saabu nakoniec odkúpila čínsko-švédska firma National Electric Vehicle Sweden, ktorá sa zaoberá výrobou elektrických áut.