Podľa prieskumu sa index spotrebiteľského sentimentu v marci zvýšil na 97,8 bodu z 93,8 bodu vo februári. Ekonómovia pritom očakávali nárast indexu na 95,3 bodu.
Autor TASR
Washington 15. marca (TASR) - Americkým spotrebiteľom sa tento mesiac výrazne zlepšila nálada a ich dôvera v ekonomiku vzrástla. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu University of Michigan.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľského sentimentu v marci zvýšil na 97,8 bodu z 93,8 bodu vo februári. Ekonómovia pritom očakávali nárast indexu na 95,3 bodu.
Väčší, ako očakávaný rast indexu je výsledkom oveľa optimistickejšej nálady domácností s nižšími príjmami, ktoré vykompenzovali pokles sentimentu medzi domácnosťami s príjmami v hornej tretine.
Ale práve domácnosti s príjmami v hornej tretine predstavujú viac ako polovicu všetkých spotrebiteľských výdavkov, ekonómovia sú preto opatrní. Podľa nich sú najnovšie údaje ďalším indikátorom, že na obzore sa už črtá koniec expanzie ekonomiky, aj keď je ešte vzdialený.
Prieskum tiež ukázal, že čiastkový index súčasných podmienok v ekonomike v marci vzrástol na 111,2 zo 108,5 bodu vo februári, zatiaľ čo index očakávaní sa zvýšil na 89,2 z 84,4 bodu.
Podľa prieskumu sa index spotrebiteľského sentimentu v marci zvýšil na 97,8 bodu z 93,8 bodu vo februári. Ekonómovia pritom očakávali nárast indexu na 95,3 bodu.
Väčší, ako očakávaný rast indexu je výsledkom oveľa optimistickejšej nálady domácností s nižšími príjmami, ktoré vykompenzovali pokles sentimentu medzi domácnosťami s príjmami v hornej tretine.
Ale práve domácnosti s príjmami v hornej tretine predstavujú viac ako polovicu všetkých spotrebiteľských výdavkov, ekonómovia sú preto opatrní. Podľa nich sú najnovšie údaje ďalším indikátorom, že na obzore sa už črtá koniec expanzie ekonomiky, aj keď je ešte vzdialený.
Prieskum tiež ukázal, že čiastkový index súčasných podmienok v ekonomike v marci vzrástol na 111,2 zo 108,5 bodu vo februári, zatiaľ čo index očakávaní sa zvýšil na 89,2 z 84,4 bodu.