Z údajov májového prieskumu vyplýva, že ide o najlepšie výsledky od vypuknutia pandémie, pretože záujem Bratislavčanov o nákupy nebol od marca 2020 ešte nikdy takýto vysoký.
Autor TASR
Bratislava 17. júna (TASR) - Nakupovanie po pandémii opätovne rastie a kúpna sila obyvateľov Slovenska je najvyššia od jari 2020. Uviedla to v aktuálnej analýze analytička WOOD & Company Eva Sadovská. Analýza vychádza z dvoch prieskumov spoločností Datamar a MNFORCE, ktoré sa uskutočnili v apríli a v máji na vzorke 300 respondentov z Bratislavského kraja.
Podľa aprílového prieskumu prekážali zatvorené prevádzky 70 percentám Bratislavčanov, pričom 17 percentám opýtaných chýbali obchody s oblečením a 11 percentám obchody s obuvou. "Najčastejšie uvádzaným dôvodom bola absencia možnosti si tento sortiment vyskúšať," spresnila analytička. Dodala, že znovuotvorenie obchodov sa pozitívne prejavilo na spotrebiteľskej nálade u obyvateľov Bratislavského kraja.
Väčšina bratislavských domácností (až 73 percent) podľa Sadovskej v máji plánovala zvýšiť svoje výdavky alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. "Minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 27 percent opýtaných. Väčšia časť domácností z Bratislavy tak míňa pri nákupoch potravín a tovarov dlhodobej spotreby rovnako alebo dokonca o niečo viac ako vlani," spresnila.
Z údajov májového prieskumu vyplýva, že ide o najlepšie výsledky od vypuknutia pandémie, pretože záujem Bratislavčanov o nákupy nebol od marca 2020 ešte nikdy takýto vysoký.
Online nakupovanie počas lockdownu zaznamenalo v poslednom roku podľa slov analytičky nárast. Z prieskumu aj napriek tomu v súčasnosti vyplýva, že preferencia nakupovať v nákupných centrách (55 percent) je vyššia v porovnaní s online nakupovaním (45 percent). "Obyvatelia bratislavského regiónu sa do nákupných centier začali vracať hneď po tom, ako prišlo k ich znovuotvoreniu," uviedla analytička.
Podľa aprílového prieskumu prekážali zatvorené prevádzky 70 percentám Bratislavčanov, pričom 17 percentám opýtaných chýbali obchody s oblečením a 11 percentám obchody s obuvou. "Najčastejšie uvádzaným dôvodom bola absencia možnosti si tento sortiment vyskúšať," spresnila analytička. Dodala, že znovuotvorenie obchodov sa pozitívne prejavilo na spotrebiteľskej nálade u obyvateľov Bratislavského kraja.
Väčšina bratislavských domácností (až 73 percent) podľa Sadovskej v máji plánovala zvýšiť svoje výdavky alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. "Minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 27 percent opýtaných. Väčšia časť domácností z Bratislavy tak míňa pri nákupoch potravín a tovarov dlhodobej spotreby rovnako alebo dokonca o niečo viac ako vlani," spresnila.
Z údajov májového prieskumu vyplýva, že ide o najlepšie výsledky od vypuknutia pandémie, pretože záujem Bratislavčanov o nákupy nebol od marca 2020 ešte nikdy takýto vysoký.
Online nakupovanie počas lockdownu zaznamenalo v poslednom roku podľa slov analytičky nárast. Z prieskumu aj napriek tomu v súčasnosti vyplýva, že preferencia nakupovať v nákupných centrách (55 percent) je vyššia v porovnaní s online nakupovaním (45 percent). "Obyvatelia bratislavského regiónu sa do nákupných centier začali vracať hneď po tom, ako prišlo k ich znovuotvoreniu," uviedla analytička.