Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Ekonomika

Najviac e-shopov je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo.

Bratislava 30. apríla (TASR) - Na približne štyri milióny internetových užívateľov funguje na Slovensku 9355 e-shopov. Najviac z nich je zameraných na predaj výrobkov pre dom a záhradu. Vyplýva to z analýzy porovnávacieho portálu Heureka.

"Táto kategória zahŕňa veľmi široký sortiment, pretože doň patrí množstvo rozličných produktov, od drobných vecí po obrovský nábytok, ktoré sa nakupujú online, a záhradkárstvo Slováci takisto milujú," opísal šéf portálu Tomáš Braverman.

Pri online nakupovaní sú pritom Slováci ochotní investovať do športu o polovicu viac ako do nákupu kníh. Na druhej strane, podľa analýzy portálu však na počet produktov nakupujú viac kníh. Priemerne vyššie sumy investujú aj do hudobnín alebo elektroniky. Napríklad pri kúpe hudobných nástrojov je priemerná cena objednávky 217 eur.

"Zaujímavé je porovnanie počtov predaných produktov v jednotlivých kategóriách. Slováci napríklad nakúpili takmer rovnako veľa kusov elektroniky ako produktov z kategórie móda a oblečenie," priblížil Braverman. V týchto kategóriách sa podľa jeho slov predalo takmer rovnako veľa kusov produktov, čiže 350.000. Je to najvyšší počet v kategóriách, ale podiel obratu je pri oblečení osemkrát nižší ako pri elektronike.

V porovnaní s predošlým rokom najviac stúpa záujem o online nákup v kategórii jedlo. "Kategória jedla je ešte stále v štádiu rozbehu, na trh sa snaží preniknúť množstvo nových subjektov, ktoré vylaďujú chyby a zisťujú, ako sa najlepšie prispôsobiť slovenským zákazníkom," zhodnotil šéf portálu.

Výrazný medziročný posun nahor bol aj pri nákupoch hobby sortimentu, čo je rozsiahla kategória zahŕňajúca aj hudobné nástroje či chovateľstvo. Práve chovateľstvo tvorí viac ako polovicu obratu kategórie a je zároveň aj jednou z najprogresívnejšie rastúcich oblastí, medziročne stúplo o 35 %.

Rastúci trend bežných nákupov online pritom dokazuje aj vývoj v kategóriách deti, kozmetika a zdravie. Medziročne zaznamenali nárast o tretinu. "Najobľúbenejším kozmetickým produktom sú parfumy, ktoré tvoria okolo 40 % celkového obratu kategórie," vyčíslil Braverman.