Odborníci si myslia, že práve elektrifikácia má obrovský vplyv na prežitie automobilového priemyslu v nasledujúcich rokoch.
Autor TASR
Bratislava 5. mája (TASR) - Európa je na chvoste v zabezpečení podmienok pre výrobu elektromobilov. Svetovým lídrom v tejto oblasti je Čína. Ukázala to analýza spoločnosti Euler Hermes.
Čína vedie vďaka silnému politickému mixu, dotáciám pre výrobcov a ambicióznym plánom na zvýšenie poplatkov za nabitie elektromobilov. Nielen za Čínou, ale aj za USA a Japonskom zaostáva Európa, pokiaľ ide o pravidlá, infraštruktúru a kritické komponenty v oblasti výroby elektromobilov. Pre Slovensko je pritom automobilový priemysel kľúčový.
Odborníci spoločnosti, ktorá sa špecializuje na poistenie obchodných pohľadávok, analyzovali, či je Európa v porovnaní s ostatnými výrobcami vo svete pripravená na nastupujúce trendy. Vo svojej štúdii zvolili indikátory ako pravidlá týkajúce sa elektromobilov, infraštruktúra, kritické komponenty, rozsah, prítomnosť na trhu, inovácia a finančná sila, dynamika zmeny vozového parku, pripravenosť, konkurencieschopnosť a vývoj elektrickej sústavy a surovín.
Pre Európu je smerodajné, kam sa bude uberať rozvoj výroby elektromobilov, sú presvedčení experti spoločnosti. Tvrdia, že hlavnú rolu v dnešnej dobe zohráva koncept elektrifikácie, využívania elektromobilov a budovania infraštruktúry k nim. Práve elektrifikácia má podľa nich obrovský vplyv na prežitie automobilového priemyslu v nasledujúcich rokoch.
"Európa môže byť znovu lídrom vzhľadom na finančnú silu európskych výrobcov automobilov a ich schopnosť premeniť výskum a vývoj na strategické inovácie. Jednotliví výrobcovia však musia pružne investovať svoje zdroje, budovať si silné postavenie v rámci širších ekosystémov mobility, no predovšetkým sa snažiť o rozvoj elektromobility, aj v situácii relatívneho nedostatku politickej podpory," konštatuje manažér spoločnosti Euler Hermes na Slovensku Peter Mucina.
Spoločnosť tiež uvádza, že v súvislosti s elektrifikáciou by sa mohli chopiť príležitosti najmä firmy pôsobiace v technologickom, spotrebiteľskom a energetickom sektore, ktoré by mohli mať z nastupujúceho trendu väčší úžitok než samotný automobilový priemysel.
"Očakávame, že novovznikajúce spoločnosti využijú nové príležitosti, zatiaľ čo tie etablované môžu zmenu skôr využiť na transformovanie podnikania," uzatvára Mucina.
Čína vedie vďaka silnému politickému mixu, dotáciám pre výrobcov a ambicióznym plánom na zvýšenie poplatkov za nabitie elektromobilov. Nielen za Čínou, ale aj za USA a Japonskom zaostáva Európa, pokiaľ ide o pravidlá, infraštruktúru a kritické komponenty v oblasti výroby elektromobilov. Pre Slovensko je pritom automobilový priemysel kľúčový.
Odborníci spoločnosti, ktorá sa špecializuje na poistenie obchodných pohľadávok, analyzovali, či je Európa v porovnaní s ostatnými výrobcami vo svete pripravená na nastupujúce trendy. Vo svojej štúdii zvolili indikátory ako pravidlá týkajúce sa elektromobilov, infraštruktúra, kritické komponenty, rozsah, prítomnosť na trhu, inovácia a finančná sila, dynamika zmeny vozového parku, pripravenosť, konkurencieschopnosť a vývoj elektrickej sústavy a surovín.
Pre Európu je smerodajné, kam sa bude uberať rozvoj výroby elektromobilov, sú presvedčení experti spoločnosti. Tvrdia, že hlavnú rolu v dnešnej dobe zohráva koncept elektrifikácie, využívania elektromobilov a budovania infraštruktúry k nim. Práve elektrifikácia má podľa nich obrovský vplyv na prežitie automobilového priemyslu v nasledujúcich rokoch.
"Európa môže byť znovu lídrom vzhľadom na finančnú silu európskych výrobcov automobilov a ich schopnosť premeniť výskum a vývoj na strategické inovácie. Jednotliví výrobcovia však musia pružne investovať svoje zdroje, budovať si silné postavenie v rámci širších ekosystémov mobility, no predovšetkým sa snažiť o rozvoj elektromobility, aj v situácii relatívneho nedostatku politickej podpory," konštatuje manažér spoločnosti Euler Hermes na Slovensku Peter Mucina.
Spoločnosť tiež uvádza, že v súvislosti s elektrifikáciou by sa mohli chopiť príležitosti najmä firmy pôsobiace v technologickom, spotrebiteľskom a energetickom sektore, ktoré by mohli mať z nastupujúceho trendu väčší úžitok než samotný automobilový priemysel.
"Očakávame, že novovznikajúce spoločnosti využijú nové príležitosti, zatiaľ čo tie etablované môžu zmenu skôr využiť na transformovanie podnikania," uzatvára Mucina.