Pandémia ešte viac urýchlila presun biznisu do on-line priestoru, slovenskí podnikatelia sú však aj tak na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci 27 krajín Európskej únie (EÚ).
Autor TASR
Bratislava 11. júna (TASR) – Pandémia nového koronavírusu presunula biznis do on-line priestoru. Sociálne siete na podporu svojho podnikania využíva vyše 40 % slovenských firiem. Vyplýva to z analýzy Lenky Buchlákovej zo spoločnosti Fin.GO.sk. Slovenskí podnikatelia najčastejšie využívajú sociálne siete na posilnenie značky a propagáciu produktov.
Podľa dát Eurostatu sa za posledných osem rokov počet európskych podnikateľov na sociálnych sieťach zdvojnásobil. Najviac podnikateľov využíva tento typ podpory biznisu na Malte (83 %), v Dánsku a Holandsku (obe 73 %), či na Cypre (71 %).
Pandémia ešte viac urýchlila presun biznisu do on-line priestoru, slovenskí podnikatelia sú však aj tak na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci 27 krajín Európskej únie (EÚ). V rámci V4 sú na tom však o niečo lepšie. Slovenské firmy v tomto kontexte prekonávajú tie české – sociálne siete pri podnikaní využíva 45 % českých firiem – naopak, Poliaci (35 %) a Maďari (37 %) sú na tom horšie.
V Únii využíva sociálne siete 51 % firiem. "Až 86 % z nich si prostredníctvom sociálnych médií, kam sa zaraďujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, buduje imidž firmy," podotkla analytička s tým, že je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013. Druhým najčastejším dôvodom pre využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok (45 %), najmä z konkurenčného pohľadu. Štvrtina európskych podnikateľov využíva sociálne médiá k získaniu a reagovaniu na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti. Sociálne médiá využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.
"Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode," špecifikovala Buchláková s tým, že podobný trend je aj na Slovensku, keďže na propagáciu využíva sociálne médiá 12 % firiem pôsobiacich v maloobchode, 10 % firiem v turizme a štyri percentá firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností. "Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn," doplnila Buchláková.
Podľa dát Eurostatu sa za posledných osem rokov počet európskych podnikateľov na sociálnych sieťach zdvojnásobil. Najviac podnikateľov využíva tento typ podpory biznisu na Malte (83 %), v Dánsku a Holandsku (obe 73 %), či na Cypre (71 %).
Pandémia ešte viac urýchlila presun biznisu do on-line priestoru, slovenskí podnikatelia sú však aj tak na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci 27 krajín Európskej únie (EÚ). V rámci V4 sú na tom však o niečo lepšie. Slovenské firmy v tomto kontexte prekonávajú tie české – sociálne siete pri podnikaní využíva 45 % českých firiem – naopak, Poliaci (35 %) a Maďari (37 %) sú na tom horšie.
V Únii využíva sociálne siete 51 % firiem. "Až 86 % z nich si prostredníctvom sociálnych médií, kam sa zaraďujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, buduje imidž firmy," podotkla analytička s tým, že je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013. Druhým najčastejším dôvodom pre využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok (45 %), najmä z konkurenčného pohľadu. Štvrtina európskych podnikateľov využíva sociálne médiá k získaniu a reagovaniu na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti. Sociálne médiá využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.
"Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode," špecifikovala Buchláková s tým, že podobný trend je aj na Slovensku, keďže na propagáciu využíva sociálne médiá 12 % firiem pôsobiacich v maloobchode, 10 % firiem v turizme a štyri percentá firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností. "Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn," doplnila Buchláková.