Spoločný čistý profit Schwarzových reťazcov podľa analytika neustále stúpa a už tri roky prevyšuje 160 miliónov eur.
Autor TASR
Bratislava 13. novembra (TASR) – Potravinový reťazec Lidl nemeckého podnikateľa Dietera Schwarza sa vlani v porovnaní obchodných marží vyhupol na prvú priečku medzi maloobchodníkmi predávajúcimi prevažne potravinový tovar, hoci najväčší obrat má stále britský reťazec Tesco. Obchodná marža spoločnosti Lidl stúpla takmer o deväť percent na bezmála 371 miliónov eur. Druhé Tesco, ktoré sa už druhý rok borí s jej poklesom, prevýšila o tridsať miliónov eur, vyplýva z aktuálnej analýzy spoločnosti FinStat.
Obchodná marža predstavuje rozdiel medzi tržbami za tovar a nákladmi na jeho obstaranie. "Lepšie vystihuje význam jednotlivých obchodníkov, keďže neobsahuje tržby za služby (napríklad z prenájmu ako v Tescu) či za produkciu vlastných výrobkov (ako v Milk-Agro alebo Yeme)," uviedol analytik FinStatu Pavol Suďa. Tretiu najvyššiu obchodnú maržu si vlani zapísal reťazec Kaufland, ktorý sa tak dostal za druhé Tesco do tesného závesu.
Podľa celkových tržieb zostáva na slovenskom trhu najväčším obchodníkom Tesco, ktoré v posledných troch rokoch prekračuje hranicu 1,4 miliardy eur. Lidl sa však vlani britskému reťazcu s tržbami viac ako 1,35 miliardy eur výrazne priblížil. Tržby vyššie ako miliardu eur mali aj reťazce COOP Jednota a štvrtý Kaufland.
"Z toho, ako sa na tunajšom maloobchodnom trhu darí Lidlu a Kauflandu, sa teší hlavne Dieter Schwarz, jeden z najbohatších nemeckých biznismenov, ktorý obe siete ovláda. Schwarzove reťazce v účtovnom roku 2019, ktorý sa skončil 29. februára, dosiahli tržby takmer 2,6 miliardy eur. Ich obchodná marža prevýšila dovedna 700 miliónov eur. Britské Tesco má oba parametre približne polovičné," spresnil Suďa.
Spoločný čistý profit Schwarzových reťazcov podľa analytika neustále stúpa a už tri roky prevyšuje 160 miliónov eur. Ich celkový čistý zisk za uplynulých päť rokov presiahol trištvrte miliardy eur. Takmer celú sumu si akcionár z reťazcov vybral, hlavne vo forme dividend, ale aj cez zníženie základného imania, ku ktorému pristúpil v roku 2018. Tesco v rovnakom období zarobilo niečo vyše 341 miliónov eur a na dividendách v rokoch 2017 až 2019 vyplatilo spolu 368 miliónov eur. Rekordnú ziskovosť vykazuje Lidl napriek tomu, že mu najrýchlejšie na trhu rastú počet pracovníkov i celkové osobné náklady.
Obchodná marža predstavuje rozdiel medzi tržbami za tovar a nákladmi na jeho obstaranie. "Lepšie vystihuje význam jednotlivých obchodníkov, keďže neobsahuje tržby za služby (napríklad z prenájmu ako v Tescu) či za produkciu vlastných výrobkov (ako v Milk-Agro alebo Yeme)," uviedol analytik FinStatu Pavol Suďa. Tretiu najvyššiu obchodnú maržu si vlani zapísal reťazec Kaufland, ktorý sa tak dostal za druhé Tesco do tesného závesu.
Podľa celkových tržieb zostáva na slovenskom trhu najväčším obchodníkom Tesco, ktoré v posledných troch rokoch prekračuje hranicu 1,4 miliardy eur. Lidl sa však vlani britskému reťazcu s tržbami viac ako 1,35 miliardy eur výrazne priblížil. Tržby vyššie ako miliardu eur mali aj reťazce COOP Jednota a štvrtý Kaufland.
"Z toho, ako sa na tunajšom maloobchodnom trhu darí Lidlu a Kauflandu, sa teší hlavne Dieter Schwarz, jeden z najbohatších nemeckých biznismenov, ktorý obe siete ovláda. Schwarzove reťazce v účtovnom roku 2019, ktorý sa skončil 29. februára, dosiahli tržby takmer 2,6 miliardy eur. Ich obchodná marža prevýšila dovedna 700 miliónov eur. Britské Tesco má oba parametre približne polovičné," spresnil Suďa.
Spoločný čistý profit Schwarzových reťazcov podľa analytika neustále stúpa a už tri roky prevyšuje 160 miliónov eur. Ich celkový čistý zisk za uplynulých päť rokov presiahol trištvrte miliardy eur. Takmer celú sumu si akcionár z reťazcov vybral, hlavne vo forme dividend, ale aj cez zníženie základného imania, ku ktorému pristúpil v roku 2018. Tesco v rovnakom období zarobilo niečo vyše 341 miliónov eur a na dividendách v rokoch 2017 až 2019 vyplatilo spolu 368 miliónov eur. Rekordnú ziskovosť vykazuje Lidl napriek tomu, že mu najrýchlejšie na trhu rastú počet pracovníkov i celkové osobné náklady.