Koncern, ktorému patrí Budweiser, najpredávanejšia značka na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, sa dohodol s rodinami, ktoré vlastnia podiely v Modelo.
Autor TASR
Brusel 29. júna (TASR) - Anheuser-Busch InBev (AB InBev), najväčšia pivovarnícka skupina na svete, odkúpi za 20,1 miliardy USD (16,10 miliardy eur) zvyšnú polovicu v mexickom pivovare Grupo Modelo a ovládne celú firmu.
Koncern, ktorému patrí Budweiser, najpredávanejšia značka na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, sa dohodol s rodinami, ktoré vlastnia podiely v Modelo. Získa tak vedúcu pozíciu na mexickom trhu a stane sa majiteľom najpredávanejšej značky piva v tejto krajine - Corona Extra, ktorej patrí na lukratívnom trhu v USA medzi dovážanými značkami prvá priečka.
Modelo je najväčším pivovarom v Mexiku a má 50-% podiel na domácom trhu. Hlavným rivalom Modela v Mexiku je Cerveza, ktorú vlastní koncern Heineken.
AB InBev sa snaží expandovať na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch. V apríli kúpil podiel v pivovare Cervecería Nacional Dominicana v Dominikánskej republike.
V 1. kvartáli 2012 dosiahol AB InBev nárast čistého zisku o 75 % na 1,69 miliardy USD, zatiaľ čo tržby koncernu stúpli o 3,7 % na 9,33 miliardy USD.
Koncern, ktorému patrí Budweiser, najpredávanejšia značka na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, sa dohodol s rodinami, ktoré vlastnia podiely v Modelo. Získa tak vedúcu pozíciu na mexickom trhu a stane sa majiteľom najpredávanejšej značky piva v tejto krajine - Corona Extra, ktorej patrí na lukratívnom trhu v USA medzi dovážanými značkami prvá priečka.
Modelo je najväčším pivovarom v Mexiku a má 50-% podiel na domácom trhu. Hlavným rivalom Modela v Mexiku je Cerveza, ktorú vlastní koncern Heineken.
AB InBev sa snaží expandovať na rýchlo sa rozvíjajúcich trhoch. V apríli kúpil podiel v pivovare Cervecería Nacional Dominicana v Dominikánskej republike.
V 1. kvartáli 2012 dosiahol AB InBev nárast čistého zisku o 75 % na 1,69 miliardy USD, zatiaľ čo tržby koncernu stúpli o 3,7 % na 9,33 miliardy USD.