Stalo sa tak po trinástich rokoch. Na treťom mieste sa umiestnila Coca-Cola a za ňou skončili IBM a Microsoft.
Autor TASR
Washington 30. septembra (TASR) - Najcennejšou značkou v tomto roku sa podľa konzultačnej spoločnosti Interbrand stala spoločnosť Apple, ktorá tak po 13 rokoch zosadila z najvyššieho postu nápojový gigant Coca-Cola. O zmene v rebríčku informovali denníky Daily Mail a New York Times.
Prvá zmena od roku 2000, keď Interbrand s rebríčkom prvýkrát prišiel, poukazuje na rastúci vplyv nových technológií v porovnaní s tradičnými podnikmi, ako sú napríklad automobilky. Túto skutočnosť potvrdzuje aj firma na druhej pozícii, ktorou je internetová spoločnosť Google. Coca-Cola sa umiestnila na 3. mieste a za ňou skončili IBM a Microsoft.
Coca-Cola, symbol globalizácie a konzumnej spoločnosti, sa držala na špici rebríčka od spomínaného roku 2000. Nástup iPhonov, iPadov a iPodov však všetko zmenil. Vďaka nim sa od roku 2000 zvýšila hodnota značky Apple zhruba 15-násobne a 127-ročný nápojový kolos tak o top pozíciu prišiel. V roku 2000 Apple obsadil 36. miesto s hodnotou značky na úrovni 6,6 miliardy USD. Pred ním sa vtedy umiestnili aj firmy ako Kodak. Kvalitu značky potvrdil i fakt, že ešte aj po smrti svojho zakladateľa Steva Jobsa v roku 2011 hodnota značky Apple pokračovala v raste a v súčasnosti podľa Interbrand dosahuje 98,3 miliardy USD (72,62 miliardy eur). V porovnaní s minulým rokom to znamená rast o 28 %. Hodnota Google vzrástla o 34 % na 93,3 miliardy USD a firmy Coca-Cola len o 2 % na 79,2 miliardy USD.
Jedinými značkami v prvej desiatke, ktoré nepochádzajú z USA, sú juhokórejský Samsung (8. miesto) a japonská Toyota (10. miesto). Najväčším skokanom roka bola spoločnosť Facebook, ktorá sa posunula zo 69. miesta v minulom roku na súčasnú 52. pozíciu. Na druhej strane, najvýraznejší prepad hodnoty značky zaznamenala fínska Nokia, ktorá v priebehu jedného roka klesla o dve tretiny z 19. na 57. miesto. Z európskych značiek je najvyššie Mercedes-Benz na 11. mieste.
Zo značiek mimo technológií zaznamenala dobrú pozíciu značka Chevrolet automobilky General Motors. Tá sa tento rok prvýkrát dostala na zoznam 100 najcennejších značiek sveta a obsadila 89. pozíciu.
Prvá zmena od roku 2000, keď Interbrand s rebríčkom prvýkrát prišiel, poukazuje na rastúci vplyv nových technológií v porovnaní s tradičnými podnikmi, ako sú napríklad automobilky. Túto skutočnosť potvrdzuje aj firma na druhej pozícii, ktorou je internetová spoločnosť Google. Coca-Cola sa umiestnila na 3. mieste a za ňou skončili IBM a Microsoft.
Coca-Cola, symbol globalizácie a konzumnej spoločnosti, sa držala na špici rebríčka od spomínaného roku 2000. Nástup iPhonov, iPadov a iPodov však všetko zmenil. Vďaka nim sa od roku 2000 zvýšila hodnota značky Apple zhruba 15-násobne a 127-ročný nápojový kolos tak o top pozíciu prišiel. V roku 2000 Apple obsadil 36. miesto s hodnotou značky na úrovni 6,6 miliardy USD. Pred ním sa vtedy umiestnili aj firmy ako Kodak. Kvalitu značky potvrdil i fakt, že ešte aj po smrti svojho zakladateľa Steva Jobsa v roku 2011 hodnota značky Apple pokračovala v raste a v súčasnosti podľa Interbrand dosahuje 98,3 miliardy USD (72,62 miliardy eur). V porovnaní s minulým rokom to znamená rast o 28 %. Hodnota Google vzrástla o 34 % na 93,3 miliardy USD a firmy Coca-Cola len o 2 % na 79,2 miliardy USD.
Jedinými značkami v prvej desiatke, ktoré nepochádzajú z USA, sú juhokórejský Samsung (8. miesto) a japonská Toyota (10. miesto). Najväčším skokanom roka bola spoločnosť Facebook, ktorá sa posunula zo 69. miesta v minulom roku na súčasnú 52. pozíciu. Na druhej strane, najvýraznejší prepad hodnoty značky zaznamenala fínska Nokia, ktorá v priebehu jedného roka klesla o dve tretiny z 19. na 57. miesto. Z európskych značiek je najvyššie Mercedes-Benz na 11. mieste.
Zo značiek mimo technológií zaznamenala dobrú pozíciu značka Chevrolet automobilky General Motors. Tá sa tento rok prvýkrát dostala na zoznam 100 najcennejších značiek sveta a obsadila 89. pozíciu.