Pôvodný Macintosh postupne vytlačila z trhu lacnejšia konkurencia a Apple dokonca hrozil bankrot.
Autor TASR
San Francisco 26. januára (TASR) - Americká firma Apple si v piatok 24. januára pripomenula významné výročie - 30 rokov od uvedenia osobného počítača Apple Macintosh na trh. Informovala o tom agentúra DPA.
Macintosh bol prvý masovo vyrábaný počítač s grafickými ikonami a myšou. Užívateľom to výrazne zjednodušilo prácu na počítači, namiesto zložitého vypisovania príkazov stačilo kliknúť s myšou na ikonu. Macintosh "zoznámil" užívateľov s pracovnou plochou, zorganizoval informácie do zložiek a zaviedol kôš na vymazané súbory.
Revolučná novinka
Macintoshe úplne zmenili trh s osobnými počítačmi (PC) a odštartoval úspech koncernu Apple.
"Všetky firmy, ktoré vyrábali počítače pred nástupom Macintoshov postupne zanikli," vyhlásil viceprezident Apple pre marketing Philip Schiller. "Sme jediní, kto prežil. A stále vyrábame," dodal. Podľa neho je tajomstvo úspechu Apple v neustálej snahe o inovácie.
Pôvodný Macintosh totiž postupne vytlačila z trhu lacnejšia konkurencia a Apple dokonca hrozil bankrot. Ale dokázal sa odraziť odo dna a nadviazať na svoj prvý úspech vďaka inovácii svojich výrobkov. Nový počítač iMac 30 koncom 90-tych rokov dokázal znovu prilákať zákazníkov k značke Apple. Jej prestíž a predovšetkým zisky ďalej udržujú notebooky, tablety, či smartfóny z produkcie amerického koncernu, aj keď dopyt po tzv. stolných počítačoch Mac, ktoré boli pomenované po jablku odrody McIntosh, ďalej klesá.
Macintosh bol prvý masovo vyrábaný počítač s grafickými ikonami a myšou. Užívateľom to výrazne zjednodušilo prácu na počítači, namiesto zložitého vypisovania príkazov stačilo kliknúť s myšou na ikonu. Macintosh "zoznámil" užívateľov s pracovnou plochou, zorganizoval informácie do zložiek a zaviedol kôš na vymazané súbory.
Revolučná novinka
Macintoshe úplne zmenili trh s osobnými počítačmi (PC) a odštartoval úspech koncernu Apple.
"Všetky firmy, ktoré vyrábali počítače pred nástupom Macintoshov postupne zanikli," vyhlásil viceprezident Apple pre marketing Philip Schiller. "Sme jediní, kto prežil. A stále vyrábame," dodal. Podľa neho je tajomstvo úspechu Apple v neustálej snahe o inovácie.
Pôvodný Macintosh totiž postupne vytlačila z trhu lacnejšia konkurencia a Apple dokonca hrozil bankrot. Ale dokázal sa odraziť odo dna a nadviazať na svoj prvý úspech vďaka inovácii svojich výrobkov. Nový počítač iMac 30 koncom 90-tych rokov dokázal znovu prilákať zákazníkov k značke Apple. Jej prestíž a predovšetkým zisky ďalej udržujú notebooky, tablety, či smartfóny z produkcie amerického koncernu, aj keď dopyt po tzv. stolných počítačoch Mac, ktoré boli pomenované po jablku odrody McIntosh, ďalej klesá.