Ak Krtko v tabletoch a inteligentných telefónoch vzbudí dostatočne veľký záujem detí v USA, otvorí tak dvere aj pre knihy, filmy a plyšové hračky.
Autor TASR
Praha 16. mája (TASR) - Americký koncern Apple pomáha českému "Krtkovi", kreslenej postavičke, ktorá je mimoriadne obľúbená najmä v postkomunistických štátoch Európy, preraziť na americký trh s hračkami.
Vlani tak plyšový Krtko absolvoval let do vesmíru na palube amerického raketoplánu Endeavour. To podnietilo vnučku výtvarníka Zdeňka Millera, aby vytvorila prvú hernú aplikáciu s Krtkom a pomohla mu otvoriť cestu do iPadov a iPhonov, a tým pádom aj k deťom na celom svete.
Tento "export" takmer 60-ročného Krtka prostredníctvom nových médií je prvým krokom najpopulárnejšej animovanej postavičky v Čechách na americký trh.
Ak Krtko v tabletoch a inteligentných telefónoch vzbudí dostatočne veľký záujem detí v USA, ktoré doteraz zabávali najmä postavičky z dielne Walta Disneyho či Bugs Bunny od Warner Bros, otvorí tak dvere aj pre knihy, filmy a plyšové hračky.
Zdeněk Miller zomrel vlani v novembri vo veku 90 rokov. Prvý kreslený film o Krtkovi vyrobil preto, aby deťom v komunistickom Československu vysvetlil, ako sa vyrábajú ľanové nohavice. Má názov Jak Krtek ke kalhotkám přišel.
Roztomilá postavička si rýchlo získala srdcia detí vo východnej Európe, odkiaľ zamierila aj na Kubu a do Číny. Neskôr Krtko "dobyl" aj západnú Európu, veľmi populárny je najmä v Nemecku. A najnovšie si to namieril na americký trh.
Vlani tak plyšový Krtko absolvoval let do vesmíru na palube amerického raketoplánu Endeavour. To podnietilo vnučku výtvarníka Zdeňka Millera, aby vytvorila prvú hernú aplikáciu s Krtkom a pomohla mu otvoriť cestu do iPadov a iPhonov, a tým pádom aj k deťom na celom svete.
Tento "export" takmer 60-ročného Krtka prostredníctvom nových médií je prvým krokom najpopulárnejšej animovanej postavičky v Čechách na americký trh.
Ak Krtko v tabletoch a inteligentných telefónoch vzbudí dostatočne veľký záujem detí v USA, ktoré doteraz zabávali najmä postavičky z dielne Walta Disneyho či Bugs Bunny od Warner Bros, otvorí tak dvere aj pre knihy, filmy a plyšové hračky.
Zdeněk Miller zomrel vlani v novembri vo veku 90 rokov. Prvý kreslený film o Krtkovi vyrobil preto, aby deťom v komunistickom Československu vysvetlil, ako sa vyrábajú ľanové nohavice. Má názov Jak Krtek ke kalhotkám přišel.
Roztomilá postavička si rýchlo získala srdcia detí vo východnej Európe, odkiaľ zamierila aj na Kubu a do Číny. Neskôr Krtko "dobyl" aj západnú Európu, veľmi populárny je najmä v Nemecku. A najnovšie si to namieril na americký trh.