Apple uviedol tri kolekcie svojich hodiniek na trh koncom apríla.
Autor TASR
New York 7. augusta (TASR) - Predaj hodiniek v USA v júni výrazne klesol, najstrmšie za sedem rokov. To je jeden z prvých náznakov, že tzv. inteligentné hodiny Apple Watch začínajú z amerického trhu vytláčať klasické kúsky. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Podľa predbežných údajov tržby z predaja klasických hodiniek v USA v júni klesli medziročne o 11 % na 375 miliónov USD (344,51 milióna eur), čo bol ich najväčší pád od hospodárskej krízy v roku 2008.
Fred Levin z americkej poradenskej a prieskumnej spoločnosti NPD sa domnieva, že príchod Apple Watch najviac "ohrozuje" predaj hodiniek s cenou do 1000 USD.
Potvrdzujú to aj júnové predbežné výsledky, podľa ktorých sa predaj hodiniek v cenovom rozpätí od 50 do 999 USD výrazne znížil a najviac, konkrétne o 24 %, klesol dopyt po hodinkách za 100 až 149,99 USD.
Apple uviedol tri kolekcie svojich hodiniek na trh koncom apríla. Ich cena sa líši v závislosti od použitého materiálu. Najlacnejšie Apple Watch Sport sa predávajú v dvoch verziách, menšie za 349 USD a väčšie za 399 USD. Ceny štandardnej kolekcie Apple Watch sa pohybujú od 549 USD do 1099 USD a najdrahšie prémiové hodinky z 18-karátového zlata stoja aj 17.000 USD.
Apple zatiaľ konkrétne údaje o predaji svojich hodiniek nezverejnil. Ale pri reportovaní výsledkov za 2. kvartál uviedol, že tržby divízie, pod ktorú spadá aj predaj hodiniek, v sledovanom období vzrástli medziročne zhruba o 950 miliónov USD.
NPD na základe toho odhaduje, že pri priemernej cene 499 USD mohol Apple predať v 2. kvartáli približne 1,9 milióna hodiniek. V tejto súvislosti NPD uvádza, že obchodníci v USA predali v júni 927.500 kusov tradičných hodiniek.
(1 EUR = 1,0885 USD)
Podľa predbežných údajov tržby z predaja klasických hodiniek v USA v júni klesli medziročne o 11 % na 375 miliónov USD (344,51 milióna eur), čo bol ich najväčší pád od hospodárskej krízy v roku 2008.
Fred Levin z americkej poradenskej a prieskumnej spoločnosti NPD sa domnieva, že príchod Apple Watch najviac "ohrozuje" predaj hodiniek s cenou do 1000 USD.
Potvrdzujú to aj júnové predbežné výsledky, podľa ktorých sa predaj hodiniek v cenovom rozpätí od 50 do 999 USD výrazne znížil a najviac, konkrétne o 24 %, klesol dopyt po hodinkách za 100 až 149,99 USD.
Apple uviedol tri kolekcie svojich hodiniek na trh koncom apríla. Ich cena sa líši v závislosti od použitého materiálu. Najlacnejšie Apple Watch Sport sa predávajú v dvoch verziách, menšie za 349 USD a väčšie za 399 USD. Ceny štandardnej kolekcie Apple Watch sa pohybujú od 549 USD do 1099 USD a najdrahšie prémiové hodinky z 18-karátového zlata stoja aj 17.000 USD.
Apple zatiaľ konkrétne údaje o predaji svojich hodiniek nezverejnil. Ale pri reportovaní výsledkov za 2. kvartál uviedol, že tržby divízie, pod ktorú spadá aj predaj hodiniek, v sledovanom období vzrástli medziročne zhruba o 950 miliónov USD.
NPD na základe toho odhaduje, že pri priemernej cene 499 USD mohol Apple predať v 2. kvartáli približne 1,9 milióna hodiniek. V tejto súvislosti NPD uvádza, že obchodníci v USA predali v júni 927.500 kusov tradičných hodiniek.
(1 EUR = 1,0885 USD)