Vyše 100-ročná firma, ktorej autá preslávili najmä filmy o agentovi Jamesovi Bondovi, zaznamenala doteraz stratu v každom z uplynulých šiestich rokov.
Autor TASR
Londýn 25. mája (TASR) - Britský výrobca luxusných áut Aston Martin zaznamenal v 1. kvartáli prvý zisk za posledných 10 rokov. Prispel k tomu najmä vysoký dopyt po novom modeli DB11, ktorý sa na trh dostal koncom minulého roka.
Vyše 100-ročná firma, ktorej autá preslávili najmä filmy o agentovi Jamesovi Bondovi, zaznamenala doteraz stratu v každom z uplynulých šiestich rokov. Tento rok však očakáva obrat.
Zisk pred zdanením dosiahol v prvých troch mesiacoch tohto roka 5,9 milióna libier (6,83 milióna eur) pri tržbách 188 miliónov libier. V prípade tržieb ide o rast o viac než 100 %, k čomu prispel práve vysoký dopyt po modeli DB11.
Spoločnosť, v ktorej väčšinu vlastnia kuvajtskí a talianski investori a ktorá vo svojej 104-ročnej histórii už sedemkrát zbankrotovala, očakáva tento rok rast predaja áut o viac než 30 %. V minulom roku predala 3687 vozidiel.
V médiách sa objavili aj špekulácie o prípadnom vstupe na burzu. Finančný riaditeľ spoločnosti Mark Wilson však uviedol, že takéto diskusie sa momentálne nevedú. Spoločnosť sa skôr chce zamerať na výrobu prvého elektrického auta, verzie modelu Rapide S. To by mohlo firme pomôcť splniť stále prísnejšie emisné kritériá a prilákať väčší počet zákazníkov.
Vyše 100-ročná firma, ktorej autá preslávili najmä filmy o agentovi Jamesovi Bondovi, zaznamenala doteraz stratu v každom z uplynulých šiestich rokov. Tento rok však očakáva obrat.
Zisk pred zdanením dosiahol v prvých troch mesiacoch tohto roka 5,9 milióna libier (6,83 milióna eur) pri tržbách 188 miliónov libier. V prípade tržieb ide o rast o viac než 100 %, k čomu prispel práve vysoký dopyt po modeli DB11.
Spoločnosť, v ktorej väčšinu vlastnia kuvajtskí a talianski investori a ktorá vo svojej 104-ročnej histórii už sedemkrát zbankrotovala, očakáva tento rok rast predaja áut o viac než 30 %. V minulom roku predala 3687 vozidiel.
V médiách sa objavili aj špekulácie o prípadnom vstupe na burzu. Finančný riaditeľ spoločnosti Mark Wilson však uviedol, že takéto diskusie sa momentálne nevedú. Spoločnosť sa skôr chce zamerať na výrobu prvého elektrického auta, verzie modelu Rapide S. To by mohlo firme pomôcť splniť stále prísnejšie emisné kritériá a prilákať väčší počet zákazníkov.