Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Ekonomika

AT&T sa dohodol na fúzii svojej divízie WarnerMedia s Discovery

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Koncern AT&T v roku 2018 zaplatil za WarnerMedia viac než 80 miliárd USD a vysoko sa zadlžil.

Dallas 17. mája (TASR) - Americký telekomunikačný gigant AT&T sa dohodol na fúzii svojej mediálnej divízie WarnerMedia s televíznou spoločnosťou Discovery. To otvára cestu pre jedno z najväčších hollywoodských štúdií, aby konkurovalo mediálnym koncernom, ako sú Netflix a Disney.

Súčasťou WarnerMedia sú napríklad štúdio Warner Bros, rovnako ako televízie HBO, CNN a Eurosport. AT&T dostane za divíziu celkovo 43 miliárd USD (35,47 miliardy eur) v hotovosti, akciách a vo forme prevzatia dlhu, uviedol v pondelok koncern. Akcionári AT&T budú v novej spoločnosti vlastniť 79 % a akcionári Discovery 29 %.

AT&T sa vyčlenením divízie a fúziou s Discovery vlastne vzdáva dlhoročných ambícií stať sa veľkým mediálnym hráčom a plánu skombinovať obsah a jeho distribúciu v jednej vertikálne integrovanej spoločnosti.

Koncern AT&T v roku 2018 zaplatil za WarnerMedia viac než 80 miliárd USD a vysoko sa zadlžil. Novú firmu bude viesť šéf Discovery David Zaslav, uviedol Wall Street Journal. Denník dodal, že nie je jasné, či šéf WarnerMedia Jason Kilar bude súčasťou vedenia novej firmy.

Televízny a filmový biznis sa v súčasnosti nachádza vo fáze rozsiahlej transformácie smerom k streamingovým službám, ktorú pandémia ešte urýchlila. WarnerMedia sa snaží trend zachytiť ponukou streamingovej platformy HBO Max, ktorá ponúka aj filmy Warner Bros.

(1 EUR = 1,2123 USD)