Audi chce poraziť rivalov ako BMW a Daimler. Podľa slov šéfa spoločnosti majú už dnes mníchovské BMW na dostrel.
Autor TASR
Berlín 1. decembra (TASR) - Audi sa chce do roku 2020 stať jednotkou na trhu áut vyššej triedy a predstihnúť svojich rivalov BMW a Daimler, informovala agentúra DPA.
"Do roku 2010 sa chceme stať jednotkou na trhu prémiových áut, už dnes sme na dostrel kolegom z Mníchova," uviedol na margo BMW šéf Audi Rupert Stadler v rozhovore pre nemecký denník Bild.
Daimler v súčasnosti predovšetkým z pohľadu ziskovosti zaostáva. Šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche sa však už pred vyše rokom vydal do boja a predstavil svoj plán predbehnúť bavorskú konkurenciu do roku 2020. Daimler chce dovtedy zdvojnásobiť svoj predaj na približne 2,6 milióna áut ročne.
Šéf Audi Stadler vsádza v boji o pozíciu lídra predovšetkým na zahraničné trhy. "Sme nastavení globálne. Vo svete automobilový trh naďalej rastie. Mnohí výrobcovia, ktorí predávajú autá len v Európe, majú veľké problémy." Audi sa darí hlavne v Číne.
Odbyt Audi v októbri medziročne vyskočil takmer o 14 %. Predaj BMW vzrástol o 13 % a divízie osobných áut Daimlera o 6,2 %.
Pokiaľ ide o technológie budúcnosti - Stadler verí elektromobilom. "Ešte sú potrebné zlepšenia v oblasti toho, koľko autá prejdú na jedno nabitie, ceny a infraštruktúry. Avšak nemôžeme strkať hlavu do piesku. Ešte sme len začali."
Informovala o tom agentúra DPA.
"Do roku 2010 sa chceme stať jednotkou na trhu prémiových áut, už dnes sme na dostrel kolegom z Mníchova," uviedol na margo BMW šéf Audi Rupert Stadler v rozhovore pre nemecký denník Bild.
Daimler v súčasnosti predovšetkým z pohľadu ziskovosti zaostáva. Šéf koncernu Daimler Dieter Zetsche sa však už pred vyše rokom vydal do boja a predstavil svoj plán predbehnúť bavorskú konkurenciu do roku 2020. Daimler chce dovtedy zdvojnásobiť svoj predaj na približne 2,6 milióna áut ročne.
Šéf Audi Stadler vsádza v boji o pozíciu lídra predovšetkým na zahraničné trhy. "Sme nastavení globálne. Vo svete automobilový trh naďalej rastie. Mnohí výrobcovia, ktorí predávajú autá len v Európe, majú veľké problémy." Audi sa darí hlavne v Číne.
Odbyt Audi v októbri medziročne vyskočil takmer o 14 %. Predaj BMW vzrástol o 13 % a divízie osobných áut Daimlera o 6,2 %.
Pokiaľ ide o technológie budúcnosti - Stadler verí elektromobilom. "Ešte sú potrebné zlepšenia v oblasti toho, koľko autá prejdú na jedno nabitie, ceny a infraštruktúry. Avšak nemôžeme strkať hlavu do piesku. Ešte sme len začali."
Informovala o tom agentúra DPA.