Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Audi odmieta tvrdenia, že predlžuje úpravy softvéru pre dieselové autá

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Spoločnosť uviedla, že analyzovala všetky dotknuté modely, poskytla Spolkovému úradu pre cestnú dopravu (KBA) výsledky a dosiahla pokroky.

Ingolstadt 3. septembra (TASR) - Nemecká automobilka Audi odmieta obvinenia, že s úpravami zmanipulovaných dieselových vozidiel napreduje len veľmi pomaly. Spoločnosť uviedla, že analyzovala všetky dotknuté modely, poskytla Spolkovému úradu pre cestnú dopravu (KBA) výsledky a dosiahla pokroky.

KBA koncom roka 2017 vo viacerých rozhodnutiach nariadil, že Audi musí vo svojich dieselových modeloch odstrániť všetky softvérové triky, vďaka ktorým síce autá spĺňali emisné normy, na ceste ich však výrazne prekračovali. Úrad nariadil rozsiahlu zvolávaciu akciu a prísnejšie termíny pre úpravy softvéru.

Audi oznámilo, že pre modely emisnej normy Euro 6 je schválených päť z celkovo ôsmich softvérových riešení. KBA odsúhlasil návrat dvoch tretín z približne 151.000 zvolaných vozidiel do cestnej premávky. Prvé štyri rozhodnutia z novembra 2018 o opatreniach pre Nemecko už Audi splnilo na 90 % a v rámci nedávno schváleného piateho rozhodnutia už upravilo 10 % dotknutých áut.

Tým Audi vykonalo softvérové úpravy u takmer 85 % vozidiel normy Euro 6, ktoré dostali schválenie od KBA. V prípade áut normy Euro 5, pre ktoré Audi ponúka riešenia na dobrovoľnej báze, bolo schválených takmer 75 % vozidiel.

Audi tak reagovalo na informácie denníka Handelsblatt a rozhlasovej stanice Bayerische Rundfunk, že sa pri úpravách svojich vozidiel nehne z miesta. Ako sa odvolali na odpoveď vlády z konca augusta na dopyt Strany zelených, automobilka ani nepodala nevyhnutné úradné formuláre. Audi "ešte nepodalo kompletné podklady pre modely Audi A4, A5, Q7, A6 (3,0 litra, 180 kW), A7 (3,0 litra, 180 kW), A8 (4,2 litra), A8L (4,2 litra), A8 (3,0 litra, 184 kW), a A8L (3, 0 litra, 184 kW)," citujú z odpovede obidve médiá.

Z toho dôvodu nebolo možné schváliť potrebné úpravy softvéru. "Spracovanie emisného podvodu v Audi sa systematicky naťahuje," kritizoval dopravný expert Zelených Stephan Kühn. "Hoci sú manipulácie známe už 1,5 roka, mnohé zvolávacie akcie sa stále neuskutočnili."