Emisný škandál mal negatívny vplyv aj na automobilku Audi, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen.
Autor TASR
Ingolstadt 7. januára (TASR) - Nemecká automobilka Audi, ktorá je dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen (VW), v roku 2016 zvýšila odbyt a stanovila nový predajný rekord aj napriek emisnému škandálu.
"Máme za sebou turbulentný a náročný rok," uviedol šéf predaja Audi Dietmar Voggenreiter pre nemecký denník Welt. "Napriek tomu sme predali 1,87 milióna áut, čo bolo o 3,8 % viac než v roku 2015 a viac než kedykoľvek predtým."
Imidž Audi takmer neutrpel emisným škandálom. "Naša značka počas uplynulých turbulentných mesiacov dokázala svoju silu," uviedol Voggenreiter.
Emisný škandál mal negatívny vplyv aj na automobilku Audi, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, predovšetkým v USA, kde bol po prepuknutí kauzy dočasne zastavený predaj vozidiel koncernu s dieselovými motormi. Voggenreiter však predpokladá, že v budúcnosti sa v USA opäť budú predávať autá značky Audi s dieselovými motormi.
"Od mnohých zákazníkov a predajcov v USA počujeme, že by opäť chceli dieselové motory, predovšetkým vo veľkých športovo-úžitkových vozidlách," uviedol Voggenreiter. "Ešte nepadlo žiadne rozhodnutie, ale viem si predstaviť, že diesel má vo vyššej triede športovo-úžitkových vozidiel stále potenciál."
"Máme za sebou turbulentný a náročný rok," uviedol šéf predaja Audi Dietmar Voggenreiter pre nemecký denník Welt. "Napriek tomu sme predali 1,87 milióna áut, čo bolo o 3,8 % viac než v roku 2015 a viac než kedykoľvek predtým."
Imidž Audi takmer neutrpel emisným škandálom. "Naša značka počas uplynulých turbulentných mesiacov dokázala svoju silu," uviedol Voggenreiter.
Emisný škandál mal negatívny vplyv aj na automobilku Audi, ktorá je súčasťou koncernu Volkswagen, predovšetkým v USA, kde bol po prepuknutí kauzy dočasne zastavený predaj vozidiel koncernu s dieselovými motormi. Voggenreiter však predpokladá, že v budúcnosti sa v USA opäť budú predávať autá značky Audi s dieselovými motormi.
"Od mnohých zákazníkov a predajcov v USA počujeme, že by opäť chceli dieselové motory, predovšetkým vo veľkých športovo-úžitkových vozidlách," uviedol Voggenreiter. "Ešte nepadlo žiadne rozhodnutie, ale viem si predstaviť, že diesel má vo vyššej triede športovo-úžitkových vozidiel stále potenciál."