Finančný riaditeľ Audi dnes skonštatoval, že investičný program automobilky je zameraný na posilnenie jej pozície na trhu.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 28. decembra (TASR) - Audi, dcérska automobilka nemeckého koncernu Volkswagen (VW), znížila plánované výdavky v roku 2016 a odložila výstavbu nového veterného tunela po rozsiahlom emisnom škandále materského koncernu. Informovala o tom agentúra Reuters.
Audi, ktorá za prvých 9 mesiacov tohto roka dosiahla vyšší prevádzkový zisk ako celá skupina VW, dnes oznámila, že na budúci rok investuje do svojich závodov a ich vybavenia o niečo viac ako 3 miliardy eur. Podľa zdroja z automobilky Audi pôvodne plánovala vyčleniť v roku 2016 na investície 3,3 miliardy eur.
V predchádzajúcom návrhu rozpočtu na roky 2015-19, ktorý firma predstavila pred rokom, plánovala preinvestovať za päť rokov celkovo 17 miliárd eur, čo predstavuje 3,4 miliardy eur ročne.
Finančný riaditeľ Audi Axel Strotbek dnes skonštatoval, že investičný program automobilky je zameraný na posilnenie jej pozície na trhu, ale zároveň je jeho cieľom aj optimalizácia procesov a nákladov.
Materským koncernom VW, ktorý je najväčšou európskou automobilkou, otriasa obrovský emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.
VW znižuje výdavky na prevádzku tovární, na vybavenie aj nové modely, aby zvládol miliardové náklady na škandál s falšovaním emisií v dieselových motoroch.
Audi, ktorá za prvých 9 mesiacov tohto roka dosiahla vyšší prevádzkový zisk ako celá skupina VW, dnes oznámila, že na budúci rok investuje do svojich závodov a ich vybavenia o niečo viac ako 3 miliardy eur. Podľa zdroja z automobilky Audi pôvodne plánovala vyčleniť v roku 2016 na investície 3,3 miliardy eur.
V predchádzajúcom návrhu rozpočtu na roky 2015-19, ktorý firma predstavila pred rokom, plánovala preinvestovať za päť rokov celkovo 17 miliárd eur, čo predstavuje 3,4 miliardy eur ročne.
Finančný riaditeľ Audi Axel Strotbek dnes skonštatoval, že investičný program automobilky je zameraný na posilnenie jej pozície na trhu, ale zároveň je jeho cieľom aj optimalizácia procesov a nákladov.
Materským koncernom VW, ktorý je najväčšou európskou automobilkou, otriasa obrovský emisný škandál. Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) v septembri obvinila VW, že nainštaloval do 482.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom.
VW znižuje výdavky na prevádzku tovární, na vybavenie aj nové modely, aby zvládol miliardové náklady na škandál s falšovaním emisií v dieselových motoroch.