V porovnaní s rovnakým prieskumom v susednej ČR, kde na plnej čiare u mužov zvíťazila Škoda Octavia, uprednostňujú menšiu a praktickejšiu Fabiu nielen slovenské ženy, ale aj väčšina mužov.
Autor TASR
Bratislava 20. augusta (TASR) - Slováci majú pri výbere jazdených automobilov jasno. Spoločnosť AAA AUTO uskutočnila prieskum piatich najpredávanejších jazdených áut v štyroch vekových kategóriách jednotlivo pre mužov i ženy.
Podľa očakávaní zvíťazila Škoda nasledovaná značkami Volkswagen a Ford. Do rebríčka sa zmestili aj francúzske značky Peugeot, Renault a Citroën.
Výsledky ankety TOP 5 najpredávanejších jazdených áut v SR vychádzali z prieskumu kupujúcich v štyroch vekových kategóriách (18 – 28 rokov, 29 – 45 rokov, 46 – 63 rokov, 63 rokov a viac), rozdelených podľa pohlavia a čerpali z údajov za posledný rok. U mužov i u žien jasne zvíťazila Škoda Fabia, ktorá s prehľadom dominovala vo všetkých vekových kategóriách, okrem skupiny mužov vo veku 29 až 45 rokov, kde sa umiestnila na druhom mieste. Predbehla ju tu Škoda Octavia. Tá obsadzovala druhé miesto vo všetkých ostatných skupinách okrem senioriek nad 63 rokov, kde sa do rebríčka ani nedostala.
V porovnaní s rovnakým prieskumom v susednej ČR, kde na plnej čiare u mužov zvíťazila Škoda Octavia, uprednostňujú menšiu a praktickejšiu Fabiu nielen slovenské ženy, ale aj väčšina mužov. Za škodovkami si svoje pozície u mužov do 63 rokov pevne držia značky Volkswagen a Ford, ktorých modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasne obsadili tretie až piate miesto. U žien ich však väčšinou doplnila trojica francúzskych zástupcov Peugeot, Citroën a Renault.
Hatchback v podobe najobľúbenejších – Škody Fabia a Octavia – alebo vozy combi ďalších značiek prevládajú s prehľadom v mužských kategóriách. „Tým sa jasne potvrdzuje spôsob, akým muži autá vyberajú. Volia veľké a pokiaľ možno výkonné autá,“ komentuje uprednostňované voľby slovenských vodičov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „Ženy volia hlavne menšie a praktické kompaktné autá s moderným vzhľadom, u ktorých nerozhoduje výkon či značka. Sledujú hlavne úroveň bezpečnosti, ale tiež detaily,“ doplnila Topolová.
Priemerná cena jazdeného auta na slovenskom trhu sa medziročne zvýšila na 5 330 eur, pričom slovenský muž minie za jazdené auto podľa výsledkov v ankete TOP 5 najpredávanejších áut v priemere 5400 eur. Ženy zaplatia o 350 eur menej. Celkovo sa v AAA AUTO v prvom polroku 2014 na Slovensku predalo 8313 vozidiel, čo je oproti prvému polroku 2013 nárast až o 8,5 %.
Priemerný vek predávaného vozidla je približne rovnako ako v ČR 6 rokov. Najobľúbenejšou farbou je u mužov šedá, nasledovaná striebornou a čiernou. Ženy uprednostňujú u menších vozidiel červenú, modrú a striebornú, u väčších vyžadujú nenápadnejšiu šedú a striebornú.
Podľa očakávaní zvíťazila Škoda nasledovaná značkami Volkswagen a Ford. Do rebríčka sa zmestili aj francúzske značky Peugeot, Renault a Citroën.
Výsledky ankety TOP 5 najpredávanejších jazdených áut v SR vychádzali z prieskumu kupujúcich v štyroch vekových kategóriách (18 – 28 rokov, 29 – 45 rokov, 46 – 63 rokov, 63 rokov a viac), rozdelených podľa pohlavia a čerpali z údajov za posledný rok. U mužov i u žien jasne zvíťazila Škoda Fabia, ktorá s prehľadom dominovala vo všetkých vekových kategóriách, okrem skupiny mužov vo veku 29 až 45 rokov, kde sa umiestnila na druhom mieste. Predbehla ju tu Škoda Octavia. Tá obsadzovala druhé miesto vo všetkých ostatných skupinách okrem senioriek nad 63 rokov, kde sa do rebríčka ani nedostala.
V porovnaní s rovnakým prieskumom v susednej ČR, kde na plnej čiare u mužov zvíťazila Škoda Octavia, uprednostňujú menšiu a praktickejšiu Fabiu nielen slovenské ženy, ale aj väčšina mužov. Za škodovkami si svoje pozície u mužov do 63 rokov pevne držia značky Volkswagen a Ford, ktorých modely Focus, Mondeo, Passat a Golf jasne obsadili tretie až piate miesto. U žien ich však väčšinou doplnila trojica francúzskych zástupcov Peugeot, Citroën a Renault.
Hatchback v podobe najobľúbenejších – Škody Fabia a Octavia – alebo vozy combi ďalších značiek prevládajú s prehľadom v mužských kategóriách. „Tým sa jasne potvrdzuje spôsob, akým muži autá vyberajú. Volia veľké a pokiaľ možno výkonné autá,“ komentuje uprednostňované voľby slovenských vodičov generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová. „Ženy volia hlavne menšie a praktické kompaktné autá s moderným vzhľadom, u ktorých nerozhoduje výkon či značka. Sledujú hlavne úroveň bezpečnosti, ale tiež detaily,“ doplnila Topolová.
Priemerná cena jazdeného auta na slovenskom trhu sa medziročne zvýšila na 5 330 eur, pričom slovenský muž minie za jazdené auto podľa výsledkov v ankete TOP 5 najpredávanejších áut v priemere 5400 eur. Ženy zaplatia o 350 eur menej. Celkovo sa v AAA AUTO v prvom polroku 2014 na Slovensku predalo 8313 vozidiel, čo je oproti prvému polroku 2013 nárast až o 8,5 %.
Priemerný vek predávaného vozidla je približne rovnako ako v ČR 6 rokov. Najobľúbenejšou farbou je u mužov šedá, nasledovaná striebornou a čiernou. Ženy uprednostňujú u menších vozidiel červenú, modrú a striebornú, u väčších vyžadujú nenápadnejšiu šedú a striebornú.