Vyplýva to z dát inovačného laboratória Aures Lab patriaceho do skupiny AURES Holdings, ktoré dlhodobo monitoruje vývoj cien automobilov na slovenskom trhu.
Autor TASR
Bratislava 27. júna (TASR) - Autá Škoda, Volkswagen a Toyota sú značky, ktoré po prvých piatich rokoch užívania najmenej strácajú na cene. Na opačnom konci tohto rebríčka sú modely značiek Citroën, Peugeot alebo Renault. V prípade ročných áut výrazne strácajú hodnotu „štýlovky“ typu Mini Cooper alebo Fiat 500. Vyplýva to z dát inovačného laboratória Aures Lab patriaceho do skupiny AURES Holdings, ktoré dlhodobo monitoruje vývoj cien automobilov na slovenskom trhu.
V kategórii malých vozidiel si najlepšie drží cenu Škoda Fabia, nasledovaná koncernovým súrodencom Volkswagenom Polo a Toyotou Yaris. U týchto modelov klesne hodnota po prvých piatich rokoch užívania najmenej. Konečnú predajnú cenu konkrétnej "jazdenky" samozrejme ovplyvňuje celý rad faktorov, pričom najväčší vplyv má celkový technický stav vozidla a jeho história.
"Štandardom u päťročných malých vozidiel je dnes klimatizácia a airbagy, výhodu majú autá s tempomatom či Bluetooth. Drahá príplatková výbava ale cenu jazdeného auta príliš nezvýši. Z analyzovaných dát ďalej vyplynulo, že v kategórii malých automobilov si po prvých piatich rokoch užívania najhoršie drží cenu Hyundai i20, Kia Rio a Peugeot 208. Majitelia týchto modelov pri predaji stratili v relatívnych číslach najviac. Zaujímavý je tiež vývoj cien ročných áut. Po prvom roku alebo približne 20 tisícoch najazdených kilometrov najrýchlejšie strácajú hodnotu štýlové autá, ako sú napríklad Fiat 500, Citroën DS3 či Mini Cooper," hodnotí Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória Aures Lab.
Veľké zastúpenie majú na Slovensku rodinné vozy strednej triedy. „Najnižší percentuálny pokles ceny po piatich rokoch užívania majú v tejto kategórii autá ako Škoda Octavia, Volkswagen Passat a Toyota Verso. Naopak, najhoršie si cenu drží Citroën C4 Picasso, Renault Megane Combi a Chevrolet Orlando," dodal Gálik. S výrazným poklesom ceny po prvom roku užívania musia počítať aj majitelia rodinných automobilov Hyundai i40, Peugeot 508 a Opel Insignia.
Slovenskí motoristi majú v obľube stále viac vozidlá typu SUV. Čo sa týka trhovej ceny, medzi päťročnými autami si najlepšie držia hodnotu Dacia Duster, Škoda Yeti a Volkswagen Tiguan. Naopak, najväčší percentuálny rozdiel medzi cenou nového a jazdeného vozidla majú po piatich rokoch užívania Chevrolet Captiva, Mazda CX-7 a Jeep Compass. Kto uvažuje o nákupe modelov Nissan X-Trail, Ford Kuga alebo Mitsubishi ASX, tomu sa oplatí pozrieť po ročných autách. U týchto SUV-éčiek totiž klesá cena v prvom roku najrýchlejšie. Podľa Gálika sa postupne menia požiadavky nakupujúcich na trhu s ojazdenými autami v tejto kategórii. Kedysi bol pri vozidlách veľkosti Volkswagen Tiguan alebo Kia Sportage pohon všetkých kolies na trhu ojazdených áut vyžadovaný viac než pri nových vozidlách a autá 4x4 tak boli nedostatkovým tovarom. Dnes už dopyt na trhu ojazdených aut preberá zvyklosti z trhu nových vozidiel a na pohone všetkých kolies pri SUV trvá stále menej zákazníkov, uviedol Gálik.
V kategórii malých vozidiel si najlepšie drží cenu Škoda Fabia, nasledovaná koncernovým súrodencom Volkswagenom Polo a Toyotou Yaris. U týchto modelov klesne hodnota po prvých piatich rokoch užívania najmenej. Konečnú predajnú cenu konkrétnej "jazdenky" samozrejme ovplyvňuje celý rad faktorov, pričom najväčší vplyv má celkový technický stav vozidla a jeho história.
"Štandardom u päťročných malých vozidiel je dnes klimatizácia a airbagy, výhodu majú autá s tempomatom či Bluetooth. Drahá príplatková výbava ale cenu jazdeného auta príliš nezvýši. Z analyzovaných dát ďalej vyplynulo, že v kategórii malých automobilov si po prvých piatich rokoch užívania najhoršie drží cenu Hyundai i20, Kia Rio a Peugeot 208. Majitelia týchto modelov pri predaji stratili v relatívnych číslach najviac. Zaujímavý je tiež vývoj cien ročných áut. Po prvom roku alebo približne 20 tisícoch najazdených kilometrov najrýchlejšie strácajú hodnotu štýlové autá, ako sú napríklad Fiat 500, Citroën DS3 či Mini Cooper," hodnotí Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória Aures Lab.
Veľké zastúpenie majú na Slovensku rodinné vozy strednej triedy. „Najnižší percentuálny pokles ceny po piatich rokoch užívania majú v tejto kategórii autá ako Škoda Octavia, Volkswagen Passat a Toyota Verso. Naopak, najhoršie si cenu drží Citroën C4 Picasso, Renault Megane Combi a Chevrolet Orlando," dodal Gálik. S výrazným poklesom ceny po prvom roku užívania musia počítať aj majitelia rodinných automobilov Hyundai i40, Peugeot 508 a Opel Insignia.
Slovenskí motoristi majú v obľube stále viac vozidlá typu SUV. Čo sa týka trhovej ceny, medzi päťročnými autami si najlepšie držia hodnotu Dacia Duster, Škoda Yeti a Volkswagen Tiguan. Naopak, najväčší percentuálny rozdiel medzi cenou nového a jazdeného vozidla majú po piatich rokoch užívania Chevrolet Captiva, Mazda CX-7 a Jeep Compass. Kto uvažuje o nákupe modelov Nissan X-Trail, Ford Kuga alebo Mitsubishi ASX, tomu sa oplatí pozrieť po ročných autách. U týchto SUV-éčiek totiž klesá cena v prvom roku najrýchlejšie. Podľa Gálika sa postupne menia požiadavky nakupujúcich na trhu s ojazdenými autami v tejto kategórii. Kedysi bol pri vozidlách veľkosti Volkswagen Tiguan alebo Kia Sportage pohon všetkých kolies na trhu ojazdených áut vyžadovaný viac než pri nových vozidlách a autá 4x4 tak boli nedostatkovým tovarom. Dnes už dopyt na trhu ojazdených aut preberá zvyklosti z trhu nových vozidiel a na pohone všetkých kolies pri SUV trvá stále menej zákazníkov, uviedol Gálik.