Automobilky sa dostali do novej krízy, ktorú spôsobili obvinenia z kartelu, v rámci ktorého tajne diskutovali o cenách a technológiách.
Autor TASR
Berlín 24. júla (TASR) - Akcie najväčších nemeckých výrobcov áut dnes prudko klesli. Automobilky sa totiž dostali do novej krízy, ktorú spôsobili obvinenia z kartelu, v rámci ktorého tajne diskutovali o cenách a technológiách.
Akcia Daimleru v rannom obchodovaní na frankfurtskej burze padla o 3,7 %, akcia Volkswagenu klesla o 2,9 % a akcia BMW o 2,5 %. Automobilky totiž čelia riziku série žalôb.
Týždenník Spiegel minulý týždeň uviedol, že automobilky, vrátane luxusných značiek koncernu Volkswagen, ako sú Porsche a Audi, sa od 90. rokov minulého storočia vzájomne radili o svojich vozidlách, nákladoch, dodávateľoch a spôsobe znižovanie emisií dieselových motorov.
Správa prichádza po škandále s manipuláciou s emisiami, ktorý zasiahol nemecký automobilový priemysel a mal negatívny vplyv na dôveru v odvetví. Volkswagen sa v septembri 2015 priznal k manipulácii s emisiami a pre aféru musel po celom svete zvolať do servisu 11 miliónov vozidiel.
Automobilový priemysel je jedným z pilierov nemeckého priemyslu. Priamo zamestnáva vyše 800.000 ľudí a vlani celkovo vygeneroval tržby vo výške 405 miliárd eur.
BMW trvá na tom, že neklamal pri emisných testoch a že jeho vozidlá plnia všetky zákonné normy, ako je pre prémiovú automobilku povinnosťou.
Daimler, ktorý vyrába vozidlá značky Mercedes-Benz, rovnako ako koncern Volkswagen odmietli obvinenia z kartelu a označili ich za špekulácie.
Akcia Daimleru v rannom obchodovaní na frankfurtskej burze padla o 3,7 %, akcia Volkswagenu klesla o 2,9 % a akcia BMW o 2,5 %. Automobilky totiž čelia riziku série žalôb.
Týždenník Spiegel minulý týždeň uviedol, že automobilky, vrátane luxusných značiek koncernu Volkswagen, ako sú Porsche a Audi, sa od 90. rokov minulého storočia vzájomne radili o svojich vozidlách, nákladoch, dodávateľoch a spôsobe znižovanie emisií dieselových motorov.
Správa prichádza po škandále s manipuláciou s emisiami, ktorý zasiahol nemecký automobilový priemysel a mal negatívny vplyv na dôveru v odvetví. Volkswagen sa v septembri 2015 priznal k manipulácii s emisiami a pre aféru musel po celom svete zvolať do servisu 11 miliónov vozidiel.
Automobilový priemysel je jedným z pilierov nemeckého priemyslu. Priamo zamestnáva vyše 800.000 ľudí a vlani celkovo vygeneroval tržby vo výške 405 miliárd eur.
BMW trvá na tom, že neklamal pri emisných testoch a že jeho vozidlá plnia všetky zákonné normy, ako je pre prémiovú automobilku povinnosťou.
Daimler, ktorý vyrába vozidlá značky Mercedes-Benz, rovnako ako koncern Volkswagen odmietli obvinenia z kartelu a označili ich za špekulácie.