Podľa ministra životného prostredia Michaela Goveho tieto vozidlá spôsobujú Britom zdravotné problémy a škodia klíme.
Autor TASR
Londýn/Berlín 26. júla (TASR) - Veľká Británia chce od roka 2040 úplne zakázať predaj vozidiel s tradičným spaľovacím motorom, či už benzínovým alebo dieselovým. Podľa ministra životného prostredia Michaela Goveho tieto vozidlá spôsobujú Britom zdravotné problémy a škodia klíme. Británia tak nasleduje príklad Francúzska, ktoré pred necelými tromi týždňami ohlásilo zákaz predaja spaľovacích motorov od roka 2040.
Dieselové a benzínové autá majú do roka 2050 úplne zmiznúť z britských ciest. Okrem toho chce Gove od roka 2020 zaviesť nové poplatky pre dieselové vozidlá na najvyťaženejších cestných ťahoch.
Mnohé britské mestá zápasia s veľkým znečistením ovzdušia, predovšetkým však Londýn, ktorý už 5. januára prekročil ročnú európsku hranicu znečistenia. Vláda predpokladá, že znečistenie ovzdušia každoročne spôsobuje v Británii približne 40.000 predčasných úmrtí.
Nemecká vláda nariadený zákaz odmieta. "Zákaz dieselových alebo benzínových vozidiel nie je na programe spolkovej vlády," povedala hovorkyňa vlády Ulrike Demmerová. Aj kancelárka Angela Merkelová opakovane varovala pred démonizovaním dieselov, ktoré sú vďaka nižším emisiám oxidu uhličitého (CO2) ekologickejšie než benzínové autá. Spolková vláda namiesto toho hľadá alternatívy a snaží sa podporovať elektromobily. Hovorca ministerstva dopravy upozornil, že klíme nepomôžu elektromobily, keďže elektrická energia sa vyrába napríklad i z hnedého uhlia.
Aj ostatné krajiny stavili na vozidlá s nulovými emisiami, napríklad, Nórsko od roka 2025. India chce od roka 2030 povoliť registrácie len nových elektromobilov. Japonské Tokio bolo pionierom, keď už na prelome tisícročí dôsledne vyhnalo z mesta všetky "špinavé" diesely. Alternatívne riešenie zvolila Čína. V Pekingu sa evidenčné čísla pre nové vozidlá prideľujú v lotérii. Zúčastniť sa na nej nemusia len tí, ktorí si kúpia elektromobil.
Dieselové a benzínové autá majú do roka 2050 úplne zmiznúť z britských ciest. Okrem toho chce Gove od roka 2020 zaviesť nové poplatky pre dieselové vozidlá na najvyťaženejších cestných ťahoch.
Mnohé britské mestá zápasia s veľkým znečistením ovzdušia, predovšetkým však Londýn, ktorý už 5. januára prekročil ročnú európsku hranicu znečistenia. Vláda predpokladá, že znečistenie ovzdušia každoročne spôsobuje v Británii približne 40.000 predčasných úmrtí.
Nemecká vláda nariadený zákaz odmieta. "Zákaz dieselových alebo benzínových vozidiel nie je na programe spolkovej vlády," povedala hovorkyňa vlády Ulrike Demmerová. Aj kancelárka Angela Merkelová opakovane varovala pred démonizovaním dieselov, ktoré sú vďaka nižším emisiám oxidu uhličitého (CO2) ekologickejšie než benzínové autá. Spolková vláda namiesto toho hľadá alternatívy a snaží sa podporovať elektromobily. Hovorca ministerstva dopravy upozornil, že klíme nepomôžu elektromobily, keďže elektrická energia sa vyrába napríklad i z hnedého uhlia.
Aj ostatné krajiny stavili na vozidlá s nulovými emisiami, napríklad, Nórsko od roka 2025. India chce od roka 2030 povoliť registrácie len nových elektromobilov. Japonské Tokio bolo pionierom, keď už na prelome tisícročí dôsledne vyhnalo z mesta všetky "špinavé" diesely. Alternatívne riešenie zvolila Čína. V Pekingu sa evidenčné čísla pre nové vozidlá prideľujú v lotérii. Zúčastniť sa na nej nemusia len tí, ktorí si kúpia elektromobil.