Ako v utorok uviedol prezident Spolkového združenia carsharingu Gunnar Nehrke, počet prevádzkovateľov vzrástol zo 45 na 226.
Autor TASR
Berlín 18. februára (TASR) - Zdieľanie vozidiel, tzv. carsharing, sa v Nemecku neustále šíri. Počet áut v rámci carsharingu na začiatku tohto roka dosiahol 25.400, čo predstavuje medziročný nárast o 25,7 %.
Ako v utorok uviedol prezident Spolkového združenia carsharingu Gunnar Nehrke, počet prevádzkovateľov vzrástol zo 45 na 226. Svoje vozidlá ponúkajú v 840 lokalitách, čo je v porovnaní s rokom 2018 o 100 viac. "Carsharing rastie nielen vo veľkomestách," cituje Nehrkeho agentúra DPA. "Zvýšilo sa aj plošné pokrytie."
Naďalej platí, že čím väčšie mesto, tým lepšia ponuka. Carsharing sa ponúka v 238 obciach s 20.000 až 50.000 obyvateľmi, čo zodpovedá podielu 46,8 % na ich celkovom počte. Stanice pre zdieľané vozidlá sa nachádzajú v 445 obciach s menej než 20.000 obyvateľov, čo zodpovedá podielu len 4,3 %.
Carsharing sa nachádza aj v 77 nemeckých veľkomestách, čiže až v 95,1 % z nich. V rámci celej krajiny carsharing pokrýva len 7,6 % z celkového počtu obcí a miest. Podľa Nehrkeho to môže súvisieť s nízkou hospodárnosťou carsharingu vo vidieckych oblastiach, kde sa často na financovaní podieľajú samotné obce alebo združenia prevádzkovateľov.
Prezidentka ekologicky orientovaného automobilového klubu Verkehrsclub Deutschland (VCD) Kerstin Haarmannová požaduje, aby vláda aj obce zvážili podporu pre carsharing. Podľa nej totiž zníženie počtu osobných vozidiel na nemeckých cestách je možné len s pomocou carsharingu. Nehrke zároveň požaduje zavedenie mestského mýta a vyšších poplatkov pre rezidentské parkovanie, aby sa zredukovala príťažlivosť tradičného typu osobnej automobilovej dopravy.
Počet vozidiel v rámci carsharingu bez pevných parkovacích staníc vzrástol o 4400 na 13.400. Dôvodom boli najmä noví veľkí prevádzkovatelia, napríklad, Sixt share alebo We share od Volkswagenu. Počet vozidiel v rámci carsharingu s pevnými stanicami sa zvýšil len o 800 na 12.000.
Elektromobily sú v tejto oblasti skôr výnimkou, na začiatku roka ich bolo len 4561. Nehrke vysvetlil, že prevádzkovatelia sa im pre vysoké kúpne ceny a nejasnú zostatkovú hodnotu naďalej vyhýbajú. Navyše aj ich využitie je slabšie v porovnaní s modelmi s tradičnými motormi.
Počet používateľov carsharingu s pevnými stanicami vzrástol o 60.000 na 710.000, kým v prípade ponuky bez pevnej stanice klesol o 230.000 na 1.580.000, čo však podľa Nehrkeho predstavuje "čisto štatistický efekt". Dôvodom je fúzia dvoch veľkých prevádzkovateľov car2go (Daimler) a DriveNow (BMW), ktorí spojili aj svojich zákazníkov. Štatistika však zohľadnila len nových klientov, ktorí sa zaregistrovali k 1. januáru 2020. Celkový počet zákazníkov carsharingu dosiahol 2.290.000.
Ako v utorok uviedol prezident Spolkového združenia carsharingu Gunnar Nehrke, počet prevádzkovateľov vzrástol zo 45 na 226. Svoje vozidlá ponúkajú v 840 lokalitách, čo je v porovnaní s rokom 2018 o 100 viac. "Carsharing rastie nielen vo veľkomestách," cituje Nehrkeho agentúra DPA. "Zvýšilo sa aj plošné pokrytie."
Naďalej platí, že čím väčšie mesto, tým lepšia ponuka. Carsharing sa ponúka v 238 obciach s 20.000 až 50.000 obyvateľmi, čo zodpovedá podielu 46,8 % na ich celkovom počte. Stanice pre zdieľané vozidlá sa nachádzajú v 445 obciach s menej než 20.000 obyvateľov, čo zodpovedá podielu len 4,3 %.
Carsharing sa nachádza aj v 77 nemeckých veľkomestách, čiže až v 95,1 % z nich. V rámci celej krajiny carsharing pokrýva len 7,6 % z celkového počtu obcí a miest. Podľa Nehrkeho to môže súvisieť s nízkou hospodárnosťou carsharingu vo vidieckych oblastiach, kde sa často na financovaní podieľajú samotné obce alebo združenia prevádzkovateľov.
Prezidentka ekologicky orientovaného automobilového klubu Verkehrsclub Deutschland (VCD) Kerstin Haarmannová požaduje, aby vláda aj obce zvážili podporu pre carsharing. Podľa nej totiž zníženie počtu osobných vozidiel na nemeckých cestách je možné len s pomocou carsharingu. Nehrke zároveň požaduje zavedenie mestského mýta a vyšších poplatkov pre rezidentské parkovanie, aby sa zredukovala príťažlivosť tradičného typu osobnej automobilovej dopravy.
Počet vozidiel v rámci carsharingu bez pevných parkovacích staníc vzrástol o 4400 na 13.400. Dôvodom boli najmä noví veľkí prevádzkovatelia, napríklad, Sixt share alebo We share od Volkswagenu. Počet vozidiel v rámci carsharingu s pevnými stanicami sa zvýšil len o 800 na 12.000.
Elektromobily sú v tejto oblasti skôr výnimkou, na začiatku roka ich bolo len 4561. Nehrke vysvetlil, že prevádzkovatelia sa im pre vysoké kúpne ceny a nejasnú zostatkovú hodnotu naďalej vyhýbajú. Navyše aj ich využitie je slabšie v porovnaní s modelmi s tradičnými motormi.
Počet používateľov carsharingu s pevnými stanicami vzrástol o 60.000 na 710.000, kým v prípade ponuky bez pevnej stanice klesol o 230.000 na 1.580.000, čo však podľa Nehrkeho predstavuje "čisto štatistický efekt". Dôvodom je fúzia dvoch veľkých prevádzkovateľov car2go (Daimler) a DriveNow (BMW), ktorí spojili aj svojich zákazníkov. Štatistika však zohľadnila len nových klientov, ktorí sa zaregistrovali k 1. januáru 2020. Celkový počet zákazníkov carsharingu dosiahol 2.290.000.