Čína investuje miliardy dolárov do podpory ekologických áut, čím odštartovala doslova zlatú horúčku medzi neznámymi start-upmi.
Autor TASR
Kuang-čou 19. novembra (TASR) - Čína investuje miliardy dolárov do podpory ekologických áut, čím odštartovala doslova zlatú horúčku medzi neznámymi start-upmi. Z tohto dôvodu mieni sprísniť pravidlá pre najväčší svetový trh elektromobilov a zbaviť sa slabých domácich hráčov.
Podľa agentúry Reuters však aj poprední domáci výrobcovia ignorujú výzvy na získanie nákladných výrobných licencií, namiesto toho chcú investovať do vlastného dizajnu a inovácií. Analytici varujú, že sa im to neskôr môže vypomstiť, ak nezískajú licencie na výrobu a predaj nových vozidiel.
Čína sa rýchlo stala najväčším globálnym trhom elektromobilov a len vlani investovala do ich podpory 4,5 miliardy libier (5,22 miliardy eur). Peking dúfa, že rozvoj elektromobility pomôže znížiť dovoz palív, zlepšiť kvalitu ovzdušia v mestách a vytvoriť nových technologických lídrov. Dotácie pre výrobcov za každé predané vozidlo môžu dosahovať až tretinu katalógovej ceny, no vláda ich plánuje v priebehu nasledujúcich šiestich rokoch postupne zrušiť.
Čína sa okrem tradičného automobilového sektora otvorila investíciám od technologických firiem. Start-upy ako LeEco, Future Mobility a WM Motors získali stovky miliónov dolárov na vývoj technológií pre ekologické vozidlá.
Predaj vozidiel s alternatívnym pohonom v Číne, vrátane čistých elektromobilov a hybridov, od januára do októbra dosiahol 337.000 kusov. Hoci išlo o výrazný medziročný vzostup, Čína je ešte vzdialená od svojho cieľa dostať na cesty päť miliónov vozidiel s alternatívnym pohonom do roka 2020.
Podľa agentúry Reuters však aj poprední domáci výrobcovia ignorujú výzvy na získanie nákladných výrobných licencií, namiesto toho chcú investovať do vlastného dizajnu a inovácií. Analytici varujú, že sa im to neskôr môže vypomstiť, ak nezískajú licencie na výrobu a predaj nových vozidiel.
Čína sa rýchlo stala najväčším globálnym trhom elektromobilov a len vlani investovala do ich podpory 4,5 miliardy libier (5,22 miliardy eur). Peking dúfa, že rozvoj elektromobility pomôže znížiť dovoz palív, zlepšiť kvalitu ovzdušia v mestách a vytvoriť nových technologických lídrov. Dotácie pre výrobcov za každé predané vozidlo môžu dosahovať až tretinu katalógovej ceny, no vláda ich plánuje v priebehu nasledujúcich šiestich rokoch postupne zrušiť.
Čína sa okrem tradičného automobilového sektora otvorila investíciám od technologických firiem. Start-upy ako LeEco, Future Mobility a WM Motors získali stovky miliónov dolárov na vývoj technológií pre ekologické vozidlá.
Predaj vozidiel s alternatívnym pohonom v Číne, vrátane čistých elektromobilov a hybridov, od januára do októbra dosiahol 337.000 kusov. Hoci išlo o výrazný medziročný vzostup, Čína je ešte vzdialená od svojho cieľa dostať na cesty päť miliónov vozidiel s alternatívnym pohonom do roka 2020.