Streetscooter poskytne know-how, duševné vlastníctvo a skúsenosti s výrobou ľahkých úžitkových vozidiel.
Autor TASR
Bonn/Peking 7. septembra (TASR) - Nemecká pošta Deutsche Post dlhé roky nedokázala zvýšiť predaj svojej malej elektrickej dodávky Streetscooter, to sa však už čoskoro môže zmeniť. Spoločnosť totiž podpísala predbežnú dohodu s čínskou automobilkou Chery, na základe ktorej plánuje upraviť dodávku pre čínsky trh a možno aj ďalšie ázijské krajiny. Sériová produkcia v Číne by mala dosahovať 100.000 vozidiel ročne a začať sa má v roku 2021.
Deutsche Post odhaduje objem investícií celkovo na 500 miliónov eur, tie však poskytne takmer výlučne čínska strana. Streetscooter poskytne know-how, duševné vlastníctvo a skúsenosti s výrobou ľahkých úžitkových vozidiel.
Deutsche Post pritom doteraz predala len 10.000 dodávok, ktoré používa jej dcérska spoločnosť DHL pri doručovaní zásielok. Prvý Streetscooter získala DHL v roku 2014, v rovnakom roku Deutsche Post kúpila výrobcu, ktorý vznikol v roku 2010.
Deutsche Post síce predala vozidlá aj externým organizáciám, napríklad komunálnym podnikom, podľa agentúry DPA ich však nebolo veľa. Z analýzy údajov štátnych úradov, ktorú vykonala Univerzita Duisburg-Essen, vyplýva, že v Nemecku je registrovaných len zhruba 11.700 Streetscooterov. Hoci dcérsky startup neposkytuje informácie o svojom hospodárení, podľa expertov je už dlhodobo vo vysokej strate, čo však v prípade začínajúcich výrobcov elektromobilov nie je ničím výnimočné. Ako príklad uvádzajú americkú Teslu.
Hoci spočiatku Deutsche Post s projektom Streetscootera vyvolávala nadšenie, išlo o predčasnú radosť. Vďaka čínskemu partnerovi by sa však list mohol obrátiť. "Vstup na čínsky trh predstavuje významný míľnik v krátkej histórii Streetscootera," vyjadril sa nový šéf výrobcu elektrickej dodávky Jörg Sommer.
Deutsche Post odhaduje objem investícií celkovo na 500 miliónov eur, tie však poskytne takmer výlučne čínska strana. Streetscooter poskytne know-how, duševné vlastníctvo a skúsenosti s výrobou ľahkých úžitkových vozidiel.
Deutsche Post pritom doteraz predala len 10.000 dodávok, ktoré používa jej dcérska spoločnosť DHL pri doručovaní zásielok. Prvý Streetscooter získala DHL v roku 2014, v rovnakom roku Deutsche Post kúpila výrobcu, ktorý vznikol v roku 2010.
Deutsche Post síce predala vozidlá aj externým organizáciám, napríklad komunálnym podnikom, podľa agentúry DPA ich však nebolo veľa. Z analýzy údajov štátnych úradov, ktorú vykonala Univerzita Duisburg-Essen, vyplýva, že v Nemecku je registrovaných len zhruba 11.700 Streetscooterov. Hoci dcérsky startup neposkytuje informácie o svojom hospodárení, podľa expertov je už dlhodobo vo vysokej strate, čo však v prípade začínajúcich výrobcov elektromobilov nie je ničím výnimočné. Ako príklad uvádzajú americkú Teslu.
Hoci spočiatku Deutsche Post s projektom Streetscootera vyvolávala nadšenie, išlo o predčasnú radosť. Vďaka čínskemu partnerovi by sa však list mohol obrátiť. "Vstup na čínsky trh predstavuje významný míľnik v krátkej histórii Streetscootera," vyjadril sa nový šéf výrobcu elektrickej dodávky Jörg Sommer.