Podľa Volkswagenu nie sú dobrovoľné platby európskym spotrebiteľom mimo Nemecka opodstatnené, keďže ich autá neboli zmenené, aby plnili právne požiadavky.
Autor TASR
Brusel 28. septembra (TASR) – Európska komisia (EK) a úrady na ochranu spotrebiteľa Európskej únie v utorok vyzvali koncern Volkswagen, aby odškodnil všetkých spotrebiteľov, ktorí si kúpili autá s manipulovanými emisiami, a nielen nemeckých.
Volkswagen priznal vinu v emisnom škandále z roku 2015, takzvanom Dieselgate, ktorý spustil sériu žalôb na koncern. Niektoré z týchto súdnych sporov sa dostali až pred Súdny dvor EÚ.
„Existujú súdne rozhodnutia, ktoré odhaľujú neférové zaobchádzanie Volkswagenu so spotrebiteľmi, a napriek tomu automobilka odmieta spolupracovať so spotrebiteľskými organizáciami, aby sa našli primerané riešenia pre spotrebiteľov," uviedol eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.
„Ako som spoločnosti napísal v minulom roku, odškodniť je potrebné nielen spotrebiteľov z Nemecka, ale všetkých spotrebiteľov," zdôraznil.
EK uviedla, že podľa Volkswagenu nie sú dobrovoľné platby európskym spotrebiteľom mimo Nemecka opodstatnené, keďže ich autá neboli zmenené, aby plnili právne požiadavky.
„Postoj spoločnosti sa nezmenil ani napriek nedávnym súdnym rozhodnutiam na úrovni EÚ a členských štátov, čo je dôvod, prečo Komisia a úrady na ochranu spotrebiteľa zvyšujú tlak," uviedla EK.
Volkswagen priznal vinu v emisnom škandále z roku 2015, takzvanom Dieselgate, ktorý spustil sériu žalôb na koncern. Niektoré z týchto súdnych sporov sa dostali až pred Súdny dvor EÚ.
„Existujú súdne rozhodnutia, ktoré odhaľujú neférové zaobchádzanie Volkswagenu so spotrebiteľmi, a napriek tomu automobilka odmieta spolupracovať so spotrebiteľskými organizáciami, aby sa našli primerané riešenia pre spotrebiteľov," uviedol eurokomisár pre spravodlivosť Didier Reynders.
„Ako som spoločnosti napísal v minulom roku, odškodniť je potrebné nielen spotrebiteľov z Nemecka, ale všetkých spotrebiteľov," zdôraznil.
EK uviedla, že podľa Volkswagenu nie sú dobrovoľné platby európskym spotrebiteľom mimo Nemecka opodstatnené, keďže ich autá neboli zmenené, aby plnili právne požiadavky.
„Postoj spoločnosti sa nezmenil ani napriek nedávnym súdnym rozhodnutiam na úrovni EÚ a členských štátov, čo je dôvod, prečo Komisia a úrady na ochranu spotrebiteľa zvyšujú tlak," uviedla EK.