Nové vozidlá musia do roka 2020 znížiť emisie CO2 o 39 % v porovnaní s úrovňou v roku 2005.
Autor TASR
Paríž 12. júna (TASR) - Európske automobilky sa obávajú nových limitov na emisie oxidu uhličitého, ktoré sú podľa nich príliš prísne a môžu tak ohroziť ich konkurencieschopnosť. Povedal to dnes prezident Združenia európskych výrobcov automobilov (ACEA) Carlos Ghosn. Informovala o tom agentúra DPA.
Príliš ambiciózne ciele môžu znevýhodniť európsky priemysel na globálnom trhu. Podľa Ghosna žiadna iná branža v posledných rokoch neurobila pre zníženie emisií CO2 tak veľa ako práve automobilový priemysel.
Nové vozidlá musia do roka 2020 znížiť emisie CO2 o 39 % v porovnaní s úrovňou v roku 2005. Naproti tomu ostatné podniky, ktoré sa zúčastňujú na európskom obchode s emisiami, napríklad, oceliarne či papierne, musia v rovnakom období znížiť emisie o 21 % a sektory mimo obchodovania s emisiami iba o 10 %.
Ghosn preto vyzval k plošne platným a vyváženejším limitom. Podľa jeho slov je potrebné spolupracovať s politikmi, aby bolo možné ochrániť pracovné miesta a ďalší rast.
Príliš ambiciózne ciele môžu znevýhodniť európsky priemysel na globálnom trhu. Podľa Ghosna žiadna iná branža v posledných rokoch neurobila pre zníženie emisií CO2 tak veľa ako práve automobilový priemysel.
Nové vozidlá musia do roka 2020 znížiť emisie CO2 o 39 % v porovnaní s úrovňou v roku 2005. Naproti tomu ostatné podniky, ktoré sa zúčastňujú na európskom obchode s emisiami, napríklad, oceliarne či papierne, musia v rovnakom období znížiť emisie o 21 % a sektory mimo obchodovania s emisiami iba o 10 %.
Ghosn preto vyzval k plošne platným a vyváženejším limitom. Podľa jeho slov je potrebné spolupracovať s politikmi, aby bolo možné ochrániť pracovné miesta a ďalší rast.