Čipy a batériové články sa stali dvomi najdôležitejšími súčiastkami v ére elektrických a autonómnych áut, čo spôsobilo, že európske automobilky sú závislé na ázijských dodávateľoch.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 12. decembra (TASR) - Európsky automobilový priemysel sa stal pri dodávkach dôležitých komponentov, ako sú polovodiče alebo batériové články, príliš závislým na Ázii a ďalších regiónoch, uviedol končiaci šéf dozornej koncernu Bosch Franz Fehrenbach v rozhovore pre Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ).
Čipy a batériové články sa stali dvomi najdôležitejšími súčiastkami v ére elektrických a autonómnych áut, čo spôsobilo, že európske automobilky sú závislé na ázijských dodávateľoch. Lokálne firmy sú totiž pomalé v budovaní výrobných kapacít.
"Áno, stali sme sa príliš závislými na iných regiónoch a, samozrejme, je potrebná zmena," uviedol Fehrenbach, ktorý na konci roka odchádza z postu šéfa dozornej rady Boschu. "To však nie je chyba politiky, ale súvisí to s optimalizáciou nákladov v rámci dodávateľského reťazca." Dodal, že automobilový priemysel teraz začína riešiť problém, ako budú vyzerať dodávky surovín, a to predovšetkým pre batériové články.
Nemecké firmy predložili plány investícií, ktoré im majú pomôcť znovu získať kontrolu nad dodávateľským reťazcom. Napríklad Volkswagen chce s partnermi do roku 2030 vybudovať šesť veľkých závodov na výrobu batériových článkov v Európe.
Globálny nedostatok čipov, s ktorými automobilky po celom svete zápasia v tomto roku, jasne ukázal problémy odvetvia. Európska únia (EÚ) chce spustiť programy podpory, aby prilákala výrobcov čipov do Európy.
Bosch, ktorý je najväčším svetovým dodávateľom pre automobilový priemysel, otvoril tento rok závod na výrobu čipov v Nemecku. Táto investícia vo výške 1 miliardy eur bola doteraz najväčšou v histórii koncernu.
Čipy a batériové články sa stali dvomi najdôležitejšími súčiastkami v ére elektrických a autonómnych áut, čo spôsobilo, že európske automobilky sú závislé na ázijských dodávateľoch. Lokálne firmy sú totiž pomalé v budovaní výrobných kapacít.
"Áno, stali sme sa príliš závislými na iných regiónoch a, samozrejme, je potrebná zmena," uviedol Fehrenbach, ktorý na konci roka odchádza z postu šéfa dozornej rady Boschu. "To však nie je chyba politiky, ale súvisí to s optimalizáciou nákladov v rámci dodávateľského reťazca." Dodal, že automobilový priemysel teraz začína riešiť problém, ako budú vyzerať dodávky surovín, a to predovšetkým pre batériové články.
Nemecké firmy predložili plány investícií, ktoré im majú pomôcť znovu získať kontrolu nad dodávateľským reťazcom. Napríklad Volkswagen chce s partnermi do roku 2030 vybudovať šesť veľkých závodov na výrobu batériových článkov v Európe.
Globálny nedostatok čipov, s ktorými automobilky po celom svete zápasia v tomto roku, jasne ukázal problémy odvetvia. Európska únia (EÚ) chce spustiť programy podpory, aby prilákala výrobcov čipov do Európy.
Bosch, ktorý je najväčším svetovým dodávateľom pre automobilový priemysel, otvoril tento rok závod na výrobu čipov v Nemecku. Táto investícia vo výške 1 miliardy eur bola doteraz najväčšou v histórii koncernu.