Chce sa zamerať na lukratívnejšie športovo-úžitkové vozidlá.
Autor TASR
Londýn/Detroit 3. septembra (TASR) - Americká automobilka Ford Motor plánuje ukončiť výrobu niektorých svojich modelov v rámci reštrukturalizácie svojej prevádzky, ktorú avizovala začiatkom tohto roka. Uviedli to londýnske noviny Times s odvolaním sa na nemenované zdroje.
Podľa britských novín Ford plánuje ukončenie výroby modelov Mondeo, Galaxy a S-Max a chce sa zamerať na lukratívnejšie športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Ford tiež plánuje znížiť počet autosalónov, napísali Times.
V júli generálny riaditeľ spoločnosti Ford Jim Hackett vyhlásil, že firma plánuje vynaložiť okolo 11 miliárd USD (9,44 miliardy eur) na reštrukturalizáciu svojho európskeho podnikania.
Ford vykázal v 2. kvartáli 2018 v Európe stratu 73 miliónov USD a čelí ďalším výzvam v súvislosti s odchodom Británie z Európskej únie (EÚ). Analytici spoločnosti Morgan Stanley predpovedajú, že Ford by mohol prepustiť až 12 % z viac ako 200.000 zamestnancov, a toto prepúšťanie sa do veľkej miery sústredí v Európe.
Podľa Times interné rokovania o reštrukturalizácii v spoločnosti Ford budú trvať ešte niekoľko mesiacov a môžu viesť k tomu, že sa európska divízia stane súčasťou spoločného podniku s inou automobilkou.
Podľa britských novín Ford plánuje ukončenie výroby modelov Mondeo, Galaxy a S-Max a chce sa zamerať na lukratívnejšie športovo-úžitkové vozidlá (SUV). Ford tiež plánuje znížiť počet autosalónov, napísali Times.
V júli generálny riaditeľ spoločnosti Ford Jim Hackett vyhlásil, že firma plánuje vynaložiť okolo 11 miliárd USD (9,44 miliardy eur) na reštrukturalizáciu svojho európskeho podnikania.
Ford vykázal v 2. kvartáli 2018 v Európe stratu 73 miliónov USD a čelí ďalším výzvam v súvislosti s odchodom Británie z Európskej únie (EÚ). Analytici spoločnosti Morgan Stanley predpovedajú, že Ford by mohol prepustiť až 12 % z viac ako 200.000 zamestnancov, a toto prepúšťanie sa do veľkej miery sústredí v Európe.
Podľa Times interné rokovania o reštrukturalizácii v spoločnosti Ford budú trvať ešte niekoľko mesiacov a môžu viesť k tomu, že sa európska divízia stane súčasťou spoločného podniku s inou automobilkou.