Dôvodom je prehodnocovanie stratégie v krajine, v ktorej predaj áut americkej spoločnosti prudko klesol
Autor TASR
Detroit 25. júla (TASR) - Americká automobilka General Motors (GM) pozastavila plánovanú investíciu za 1 miliardu USD (907,94 milióna eur) v Indii. Dôvodom je prehodnocovanie stratégie v krajine, v ktorej predaj áut americkej spoločnosti prudko klesol a jej podiel na trhu s osobnými autami sa dostal pod 1 %. Informovali o tom agentúra Reuters a server BBC.
India patrí k najrýchlejšie rastúcim automobilovým trhom na svete. Očakáva sa, že do roku 2020 bude tretím najväčším svetovým trhom v tejto oblasti. Viaceré veľké automobilky preto v minulých rokoch nasmerovali svoje investície práve do Indie. Aj GM pôvodne zamýšľal investovať okolo 1 miliardy USD s cieľom zvýšiť svoj podiel na indickom trhu do roku 2020 na 3,6 %.
Ako sa však ukázalo, na tomto trhu nie je také jednoduché preraziť. Nároky Indov na spotrebu paliva, servis a hodnotu starších áut lepšie než GM spĺňajú napríklad Huyndai či Maruti Suzuki. Naopak, dcérska firma americkej automobilky GM India už roky vykazuje stratu a navyše, najnovšie jej situáciu skomplikovali zásahy indických úradov proti dieselovým vozidlám pre environmentálne dôvody.
Jeden z bývalých predstaviteľov GM India preto nedávno vyhlásil, že by nebol prekvapený, ak by americká firma jeden zo svojich dvoch závodov v Indii zatvorila. Takýto krok GM zatiaľ neoznámila, ale rozhodla sa prehodnotiť svoje pôvodné investičné plány.
"Okrem zmien v nárokoch zákazníkov čelí priemysel aj bezprecedentnej neistote, čo sa týka postupu úradov. Preto sme sa rozhodli, že prehodnotíme náš program, ktorý sme v Indii plánovali," povedal hovorca GM India Swati Bhattacharya. Zároveň dodal, že v dôsledku toho aj pozastavujú plánované investície v krajine.
India patrí k najrýchlejšie rastúcim automobilovým trhom na svete. Očakáva sa, že do roku 2020 bude tretím najväčším svetovým trhom v tejto oblasti. Viaceré veľké automobilky preto v minulých rokoch nasmerovali svoje investície práve do Indie. Aj GM pôvodne zamýšľal investovať okolo 1 miliardy USD s cieľom zvýšiť svoj podiel na indickom trhu do roku 2020 na 3,6 %.
Ako sa však ukázalo, na tomto trhu nie je také jednoduché preraziť. Nároky Indov na spotrebu paliva, servis a hodnotu starších áut lepšie než GM spĺňajú napríklad Huyndai či Maruti Suzuki. Naopak, dcérska firma americkej automobilky GM India už roky vykazuje stratu a navyše, najnovšie jej situáciu skomplikovali zásahy indických úradov proti dieselovým vozidlám pre environmentálne dôvody.
Jeden z bývalých predstaviteľov GM India preto nedávno vyhlásil, že by nebol prekvapený, ak by americká firma jeden zo svojich dvoch závodov v Indii zatvorila. Takýto krok GM zatiaľ neoznámila, ale rozhodla sa prehodnotiť svoje pôvodné investičné plány.
"Okrem zmien v nárokoch zákazníkov čelí priemysel aj bezprecedentnej neistote, čo sa týka postupu úradov. Preto sme sa rozhodli, že prehodnotíme náš program, ktorý sme v Indii plánovali," povedal hovorca GM India Swati Bhattacharya. Zároveň dodal, že v dôsledku toho aj pozastavujú plánované investície v krajine.