Niektorí výrobcovia, ktorí sú vo väčšine v zahraničných rukách, však už varovali, že môžu presunúť produkciu inde, ak sa Británii nepodarí vyrokovať priaznivé obchodné podmienky
Autor TASR
Londýn 9. novembra (TASR) - Japonská automobilka Honda si nemôže dovoliť platiť 10-% exportné clo, ktoré by bolo uvalené na autá vyrobené v Británii, ak budú obchodné vzťahy krajiny s Európskou úniou (EÚ) po brexite regulované pravidlami Svetovej obchodnej organizácie (WTO).
To je zatiaľ posledné varovanie prichádzajúce z britského automobilového priemyslu, ktorý sa obáva, že krajina po brexite stratí prístup na jednotný trh EÚ. Automobilový priemysel je jedným z mála úspešných výrobných odvetví v Británii. Jeho produkcia v roku 2016 dosiahla 17-ročné maximum.
Niektorí výrobcovia, ktorí sú vo väčšine v zahraničných rukách, však už varovali, že môžu presunúť produkciu inde, ak sa Británii nepodarí vyrokovať priaznivé obchodné podmienky. Dôvodom ich znepokojenia je, že rokovania medzi Britániou a EÚ o budúcich obchodných vzťahoch sa v podstate ešte ani nezačali.
"Desaťpercentné clo by spôsobilo, že naše vozidlá nebudú konkurencieschopné, a zvýšilo by náklady, ktoré si nemôžeme dovoliť vstrebať," uvádza sa v oznámení, ktoré Honda predložila obchodnému výboru britského parlamentu.
Na Hondu, ktorá má závod v juhoanglickom meste Swindon, pripadá približne 8 % z celkovej produkcie áut v Británii.
To je zatiaľ posledné varovanie prichádzajúce z britského automobilového priemyslu, ktorý sa obáva, že krajina po brexite stratí prístup na jednotný trh EÚ. Automobilový priemysel je jedným z mála úspešných výrobných odvetví v Británii. Jeho produkcia v roku 2016 dosiahla 17-ročné maximum.
Niektorí výrobcovia, ktorí sú vo väčšine v zahraničných rukách, však už varovali, že môžu presunúť produkciu inde, ak sa Británii nepodarí vyrokovať priaznivé obchodné podmienky. Dôvodom ich znepokojenia je, že rokovania medzi Britániou a EÚ o budúcich obchodných vzťahoch sa v podstate ešte ani nezačali.
"Desaťpercentné clo by spôsobilo, že naše vozidlá nebudú konkurencieschopné, a zvýšilo by náklady, ktoré si nemôžeme dovoliť vstrebať," uvádza sa v oznámení, ktoré Honda predložila obchodnému výboru britského parlamentu.
Na Hondu, ktorá má závod v juhoanglickom meste Swindon, pripadá približne 8 % z celkovej produkcie áut v Británii.