Automobilka dnes oznámila, že sa chce viac venovať vývoju výroby nových technológií, ako sú elektromobily alebo autá bez vodiča, aby udržala krok s čoraz tvrdšou konkurenciou.
Autor TASR
Tokio 4. októbra (TASR) - Japonská automobilka Honda Motor plánuje ukončiť výrobu v závode Sajama v Japonsku do roku 2022. Zníži tak svoju výrobnú kapacitu o 24 % na domácom trhu, kde bojuje so stagnáciou predaja, aby sa mohla sústrediť na vývoj a výrobu elektromobilov a ďalšie nové technológie.
Automobilka dnes oznámila, že sa chce viac venovať vývoju výroby nových technológií, ako sú elektromobily alebo autá bez vodiča, aby udržala krok s čoraz tvrdšou konkurenciou.
Zatváranie automobilových závodov je v Japonsku zriedkavé. Honda, podobne ako jej globálni konkurenti, čelí tlaku na zníženie nákladov v starších podnikoch, najmä v krajinách, kde sú predaj a zisky slabé, aby mohla financovať expanziu v Číne a vývoj nových technológií.
Vedenie tretej najväčšej japonskej automobilky sa tak pokúša oživiť "kultúru inovácií" po niekoľkých rokoch pomerne masívneho zvolávania vozidiel pre technické problémy. A zaostáva aj v ponuke nových produktov, čo čiastočné zapríčinil fakt, že sa viac sústredila na rast produkcie a zisku.
Automobilka by chcela znížiť domácu výrobnú kapacitu na približne 810.000 vozidiel ročne, čo je zhruba 76 % jej súčasnej výrobnej kapacity (1,06 milióna vozidiel).
No zatiaľ čo doma automobilka znižuje kapacitu, v Číne chce do roku 2019 otvoriť novú továreň, keďže tam registruje výrazný rast dopytu.
Honda tiež rozširuje svoju kapacitu v Severnej Amerike a nedávno oznámila, že plánuje zvýšiť produkciu svojho sedanu Accord v závode v Ohiu.
Globálna produkcia Hondy však zostane takmer bez zmeny, na úrovni približne 5,06 milióna áut ročne.
Automobilka dnes oznámila, že sa chce viac venovať vývoju výroby nových technológií, ako sú elektromobily alebo autá bez vodiča, aby udržala krok s čoraz tvrdšou konkurenciou.
Zatváranie automobilových závodov je v Japonsku zriedkavé. Honda, podobne ako jej globálni konkurenti, čelí tlaku na zníženie nákladov v starších podnikoch, najmä v krajinách, kde sú predaj a zisky slabé, aby mohla financovať expanziu v Číne a vývoj nových technológií.
Vedenie tretej najväčšej japonskej automobilky sa tak pokúša oživiť "kultúru inovácií" po niekoľkých rokoch pomerne masívneho zvolávania vozidiel pre technické problémy. A zaostáva aj v ponuke nových produktov, čo čiastočné zapríčinil fakt, že sa viac sústredila na rast produkcie a zisku.
Automobilka by chcela znížiť domácu výrobnú kapacitu na približne 810.000 vozidiel ročne, čo je zhruba 76 % jej súčasnej výrobnej kapacity (1,06 milióna vozidiel).
No zatiaľ čo doma automobilka znižuje kapacitu, v Číne chce do roku 2019 otvoriť novú továreň, keďže tam registruje výrazný rast dopytu.
Honda tiež rozširuje svoju kapacitu v Severnej Amerike a nedávno oznámila, že plánuje zvýšiť produkciu svojho sedanu Accord v závode v Ohiu.
Globálna produkcia Hondy však zostane takmer bez zmeny, na úrovni približne 5,06 milióna áut ročne.