Výrazne tiež vzrástol odbyt vozidiel vyrobených v českom závode v Nošoviciach.
Autor TASR
Praha 20. júla (TASR) - Automobilka Hyundai prišla vlani o post druhej najpredávanejšej značky v Česku, stratila viac ako 1,5-% podiel na českom trhu s novými vozidlami. Na jej hospodárskych výsledkoch to však nebolo poznať, konštatuje na svojej internetovej stránke pražský denník Mladá fronta Dnes s odvolaním sa na výročnú správu spoločnosti Hyundai Motor Czech (HMC), ktorá má na starosti predaj a distribúciu vozidiel juhokórejskej firmy na českom trhu.
Zisk HMC v minulom roku stúpol takmer desaťnásobne, firme rástli aj tržby. Výrazne tiež vzrástol odbyt vozidiel vyrobených v českom závode v Nošoviciach.
Presnejšie, tržby HMC vlani stúpli o 16 % na 8,8 miliardy korún (325,76 milióna eur) zo 7,5 miliardy Kč v roku 2014. Podľa údajov z registra vozidiel pritom českí zákazníci prihlásili vlani len o 4 % viac vozidiel tejto značky ako v roku 2014.
To ukazuje, že domáci zákazníci mali záujem predovšetkým o drahšie modely. Veľký úspech zaznamenáva Hyundai predovšetkým so svojím SUV modelom Tucson. Ten je na českom trhu tretím najpredávanejším v tejto kategórii.
Autá, ktoré boli vyrobená v Nošoviciach sa podľa výročnej správy podieľali takmer 75 % na celkových tržbách HMC. Naopak, podiel áut vyrobených v iných závodoch Hyundai na českých tržbách vlani výrazne klesol a tvoril len 1,5 miliardy Kč.
Čistý zisk HMC vlani dosiahol 156,71 milióna Kč, čo predstavuje takmer desaťnásobný nárast oproti roku 2014 (15,96 milióna Kč).
Pokles trhového podielu Hyundai na českom trhu tento rok skončil, aktuálne má automobilka necelých osem percent na trhu v ČR. To je stále výrazne viac, než sú pozície kórejskej značky na európskom trhu, kde má značka 3,2-% podiel.
Zisk HMC v minulom roku stúpol takmer desaťnásobne, firme rástli aj tržby. Výrazne tiež vzrástol odbyt vozidiel vyrobených v českom závode v Nošoviciach.
Presnejšie, tržby HMC vlani stúpli o 16 % na 8,8 miliardy korún (325,76 milióna eur) zo 7,5 miliardy Kč v roku 2014. Podľa údajov z registra vozidiel pritom českí zákazníci prihlásili vlani len o 4 % viac vozidiel tejto značky ako v roku 2014.
To ukazuje, že domáci zákazníci mali záujem predovšetkým o drahšie modely. Veľký úspech zaznamenáva Hyundai predovšetkým so svojím SUV modelom Tucson. Ten je na českom trhu tretím najpredávanejším v tejto kategórii.
Autá, ktoré boli vyrobená v Nošoviciach sa podľa výročnej správy podieľali takmer 75 % na celkových tržbách HMC. Naopak, podiel áut vyrobených v iných závodoch Hyundai na českých tržbách vlani výrazne klesol a tvoril len 1,5 miliardy Kč.
Čistý zisk HMC vlani dosiahol 156,71 milióna Kč, čo predstavuje takmer desaťnásobný nárast oproti roku 2014 (15,96 milióna Kč).
Pokles trhového podielu Hyundai na českom trhu tento rok skončil, aktuálne má automobilka necelých osem percent na trhu v ČR. To je stále výrazne viac, než sú pozície kórejskej značky na európskom trhu, kde má značka 3,2-% podiel.