Globálny trend smerom k elektrifikácii je pre producentov športových áut komplikovanejší než pre automobilky vyrábajúce vozidlá pre masový trh.
Autor TASR
Miláno 18. mája (TASR) - Taliansky výrobca športových áut Lamborghini v utorok predstavil plán elektrifikácie v hodnote 1,5 miliardy eur. Pripojil sa tak ku globálnemu odklonu od fosílnych palív. Ikonická značka však riskuje, že vyvolá pobúrenie medzi fanúšikmi a motoristickými nadšencami.
Spoločnosť, ktorú vlastní Audi, čo je divízia koncernu Volkswagen, uviedla, že prvé hybridné autá uvedie na trh v roku 2023, pričom do konca roka 2024 budú všetky jej modely elektrifikované. Lamborghini však počíta s uvedením prvého čistého elektromobilu až v druhej polovici tohto desaťročia.
Tento plán je nevyhnutnosťou v kontexte "radikálnej zmeny sveta," uviedol šéf talianskej automobilky Stephan Winkelmann. "Chceme k tomu prispieť tým, že budeme pokračovať v znižovaní ekologickej záťaže." Dodal, že táto investícia do elektrifikácie je najväčšou investíciou v histórii spoločnosti. Do roku 2025 by automobilka podľa Winkelmanna mala znížiť uhlíkové emisie o polovicu.
Globálny trend smerom k elektrifikácii je pre producentov športových áut komplikovanejší než pre automobilky vyrábajúce vozidlá pre masový trh. Ich bohatí zákazníci totiž vo väčšine preferujú spaľovacie motory.
Spoločnosť, ktorú vlastní Audi, čo je divízia koncernu Volkswagen, uviedla, že prvé hybridné autá uvedie na trh v roku 2023, pričom do konca roka 2024 budú všetky jej modely elektrifikované. Lamborghini však počíta s uvedením prvého čistého elektromobilu až v druhej polovici tohto desaťročia.
Tento plán je nevyhnutnosťou v kontexte "radikálnej zmeny sveta," uviedol šéf talianskej automobilky Stephan Winkelmann. "Chceme k tomu prispieť tým, že budeme pokračovať v znižovaní ekologickej záťaže." Dodal, že táto investícia do elektrifikácie je najväčšou investíciou v histórii spoločnosti. Do roku 2025 by automobilka podľa Winkelmanna mala znížiť uhlíkové emisie o polovicu.
Globálny trend smerom k elektrifikácii je pre producentov športových áut komplikovanejší než pre automobilky vyrábajúce vozidlá pre masový trh. Ich bohatí zákazníci totiž vo väčšine preferujú spaľovacie motory.