Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Ekonomika

Mercedes zožal vlnu tvrdej kritiky kvôli reklame

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Na Twitteri spoločnosť zdôraznila, že tvrdo pracuje na transformácii celého vozového parku.

Stuttgart 3. augusta (TASR) - Vzhľadom na súčasné diskusie o globálnom otepľovaní a klimatických zmenách sa na hlavu Mercedesu zosypala tvrdá kritika pre reklamu na upravený model SUV dcérskej značky AMG. Automobilka na Twitteri zverejnila krátky text, ktorý v preklade do slovenčiny znie: "Keby toto leto nebolo dostatočne teplé, Mercedes-AMG GLA 45 4Matic so svojím horúcim červeným lakom ešte trochu prikúri." V texte sa spomína aj spotreba a emisie oxidu uhličitého (CO2) na úrovni 193 gramov na kilometer.



S týmto textom sa Mercedes blamoval a okamžite sa ospravedlnil. "Skúsili sme to s iróniou," povedal hovorca automobilky, keďže v týchto dňoch to inak nejde. Na Twitteri spoločnosť zdôraznila, že tvrdo pracuje na transformácii celého vozového parku. "Naším cieľom je neutrálna mobilita."

"Žiadame nového šéfa Daimleru Olu Källeniusa, aby okamžite ukončil reklamné jazdy proti ochrane klímy," reagoval prezident nemeckej ekologickej organizácie Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Okrem politikov sa nad tweetom pozastavili aj ostatní používatelia. Istá žena podotkla, že jej bohato stačia klimatické zmeny. Ďalší sa opýtal: "Ako veľa (málo) by spotreboval, keby ho vyrobili v eticky zodpovednej veľkosti?"