Popredný odborník na tento sektor Ferdinand Dudenhöffer v najnovšej štúdii duisburského inštitútu CAR uvádza, že bez týchto obmedzení by sektor mohol bez problémov predať 3,2 milióna nových vozidiel.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom/Duisburg 27. júna (TASR) - Nedostatok procesorov brzdí nielen výrobu automobilov v Nemecku, ale aj ich predaj. Popredný odborník na tento sektor Ferdinand Dudenhöffer v najnovšej štúdii duisburského inštitútu CAR uvádza, že bez týchto obmedzení by sektor mohol bez problémov predať 3,2 milióna nových vozidiel.
Ako dôvod uvádza vysoký dopyt po vlaňajších obmedzeniach a dobrú náladu spotrebiteľov. V dôsledku chýbajúcich mikroprocesorov sa však tento rok predajú v Nemecku zhruba len tri milióny nových áut, čo je len o niečo viac než 2,9 milióna v pandemickom roku 2020.
Nových vozidiel je v súčasnosti podstatne menej k dispozícii než obvykle. To má vplyv na rôzne typy predajných ponúk, ktoré sa tak stali v podstate zbytočnými. Kým internetové zľavy pre dostupné modely mierne stúpli, počet registrácií samotných predajcov a výrobcov podstatne klesol. Tí si zaevidovali 24 % celkového počtu nových vozidiel, čo zodpovedá normálnemu počtu predvádzacích a služobných áut. Zastavil sa aj nedávny rozmach nového typu cenových zliav, tzv. predplatného, pri ktorom zákazník za mesačný poplatok získa a používa želané vozidlo. Ide o určitú formu operatívneho lízingu.
Ako dôvod uvádza vysoký dopyt po vlaňajších obmedzeniach a dobrú náladu spotrebiteľov. V dôsledku chýbajúcich mikroprocesorov sa však tento rok predajú v Nemecku zhruba len tri milióny nových áut, čo je len o niečo viac než 2,9 milióna v pandemickom roku 2020.
Nových vozidiel je v súčasnosti podstatne menej k dispozícii než obvykle. To má vplyv na rôzne typy predajných ponúk, ktoré sa tak stali v podstate zbytočnými. Kým internetové zľavy pre dostupné modely mierne stúpli, počet registrácií samotných predajcov a výrobcov podstatne klesol. Tí si zaevidovali 24 % celkového počtu nových vozidiel, čo zodpovedá normálnemu počtu predvádzacích a služobných áut. Zastavil sa aj nedávny rozmach nového typu cenových zliav, tzv. predplatného, pri ktorom zákazník za mesačný poplatok získa a používa želané vozidlo. Ide o určitú formu operatívneho lízingu.