Popredné ekonomické inštitúty uviedli, že obchodné konflikty a neistota v súvislosti s brexitom zneistili firmy na celom svete a zabrzdili investície.
Autor TASR
Duisburg 20. októbra (TASR) - Popredný nemecký odborník na automobilový priemysel Ferdinand Dudenhöffer požaduje užšiu spoluprácu Nemecka s Čínou. Podľa neho je plánovaná výroba a výskum batérií v Severnom Porýní-Vestfálsku príliš skromná. Namiesto snahy "znova objaviť koleso v Münsteri alebo Aachene", mali by sa budovať továrne na batérie v spolupráci s čínskymi výrobcami.
Čína je v niektorých oblastiach technologickým lídrom. "Mali by sme sa tejto krajine otvoriť a spolupracovať, a nie sa izolovať," povedal pre agentúru DPA. Dudenhöffer argumentuje, že nemecký automobilový priemysel získava 40 % tržieb v Číne a tento trh ani zďaleka nie je nasýtený.
Predaj vozidiel v Číne síce vlani klesol z 24 na 23 miliónov a tento rok spadne až na 20,5 milióna, dôvodom je však podľa Dudenhöffera najmä obchodná vojna s USA. Práve tá je hlavnou príčinou prepadu globálneho automobilového trhu a ochladenia konjunktúry.
Stratégia amerického prezidenta Donalda Trumpa podľa Dudenhöffera stála automobilovú branžu na tržbách až 700 miliónov eur a postupné rušenie 48 000 pracovných miest v nemeckých automobilkách ide sčasti tiež na konto USA.
Popredné ekonomické inštitúty uviedli, že obchodné konflikty a neistota v súvislosti s brexitom zneistili firmy na celom svete a zabrzdili investície. Medzinárodný menový fond pripisuje slabší hospodársky rast v Číne nielen americkým clám, ale aj klesajúcemu dopytu. Odborníci navyše poukazujú na enormné zadlženie čínskych spoločností.
Čína je v niektorých oblastiach technologickým lídrom. "Mali by sme sa tejto krajine otvoriť a spolupracovať, a nie sa izolovať," povedal pre agentúru DPA. Dudenhöffer argumentuje, že nemecký automobilový priemysel získava 40 % tržieb v Číne a tento trh ani zďaleka nie je nasýtený.
Predaj vozidiel v Číne síce vlani klesol z 24 na 23 miliónov a tento rok spadne až na 20,5 milióna, dôvodom je však podľa Dudenhöffera najmä obchodná vojna s USA. Práve tá je hlavnou príčinou prepadu globálneho automobilového trhu a ochladenia konjunktúry.
Stratégia amerického prezidenta Donalda Trumpa podľa Dudenhöffera stála automobilovú branžu na tržbách až 700 miliónov eur a postupné rušenie 48 000 pracovných miest v nemeckých automobilkách ide sčasti tiež na konto USA.
Popredné ekonomické inštitúty uviedli, že obchodné konflikty a neistota v súvislosti s brexitom zneistili firmy na celom svete a zabrzdili investície. Medzinárodný menový fond pripisuje slabší hospodársky rast v Číne nielen americkým clám, ale aj klesajúcemu dopytu. Odborníci navyše poukazujú na enormné zadlženie čínskych spoločností.