Podľa vedenia spoločnosti k tomu prispel protekcionizmus v oblasti obchodu, ktorý prináša neistotu na jej hlavné trhy, ktorými sú Spojené štáty a Čína.
Autor TASR
Soul 2. januára (TASR) - Juhokórejský automobilový koncern Hyundai Motor má za sebou ďalší slabý rok. Jeho odbyt totiž vlani rástol pomalšie, menej ako si dal za cieľ. Podľa vedenia spoločnosti k tomu prispel protekcionizmus v oblasti obchodu, ktorý prináša neistotu na jej hlavné trhy, ktorými sú Spojené štáty a Čína.
Vedenie v novoročnom príhovore zamestnancov uviedlo, že automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia dokončia reštrukturalizáciu. Koncern totiž čelí strate časti podielu na trhoch v Číne a USA a slabému rastu predaja na iných trhoch.
Juhokórejský výrobca automobilov "zaspal dobu", pokiaľ ide o rast dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV). Čelí tiež potenciálnym americkým clám a vyšetrovaniu v USA v súvislosti s jeho postupom pri zvolávaní vozidiel do servisov. Stratil tiež pôdu pod nohami v oblasti technologického pokroku, akým sú autonómne vozidlá.
Hyundai a Kia, ktoré sú spolu piatym najväčším výrobcom automobilov na svete, si pre tento rok 2019 stanovili podľa vedenia "konzervatívny cieľ", a to dosiahnuť nárast predaja o 3 % na 7,6 milióna vozidiel z vlaňajších 7,399 milióna predaných áut.
Ich odbyt za rok 2018 nedosiahol cieľovú úroveň 7,55 milióna vozidiel, už štvrtý rok po sebe tak zaostal za plánmi. V roku 2017 predali spolu 7,25 milióna vozidiel.
Juhokórejská skupina uviedla, že v roku 2019 uvedie do prevádzky 13 nových alebo inovovaných modelov vrátane prémiového SUV Genesis a sedanu Sonata.
Vedenie v novoročnom príhovore zamestnancov uviedlo, že automobilky Hyundai Motor a jej dcéra Kia dokončia reštrukturalizáciu. Koncern totiž čelí strate časti podielu na trhoch v Číne a USA a slabému rastu predaja na iných trhoch.
Juhokórejský výrobca automobilov "zaspal dobu", pokiaľ ide o rast dopytu po športovo-úžitkových vozidlách (SUV). Čelí tiež potenciálnym americkým clám a vyšetrovaniu v USA v súvislosti s jeho postupom pri zvolávaní vozidiel do servisov. Stratil tiež pôdu pod nohami v oblasti technologického pokroku, akým sú autonómne vozidlá.
Hyundai a Kia, ktoré sú spolu piatym najväčším výrobcom automobilov na svete, si pre tento rok 2019 stanovili podľa vedenia "konzervatívny cieľ", a to dosiahnuť nárast predaja o 3 % na 7,6 milióna vozidiel z vlaňajších 7,399 milióna predaných áut.
Ich odbyt za rok 2018 nedosiahol cieľovú úroveň 7,55 milióna vozidiel, už štvrtý rok po sebe tak zaostal za plánmi. V roku 2017 predali spolu 7,25 milióna vozidiel.
Juhokórejská skupina uviedla, že v roku 2019 uvedie do prevádzky 13 nových alebo inovovaných modelov vrátane prémiového SUV Genesis a sedanu Sonata.