O päť až sedem rokov sa digitálne služby majú na celkových tržbách podieľať 30 percentami.
Autor TASR
Stuttgart 18. marca (TASR) - Luxusná značka Porsche chce v relatívne krátkom čase výrazne zvýšiť podnikanie v oblasti digitalizácie automobilov. O päť až sedem rokov sa digitálne služby majú na celkových tržbách podieľať 30 percentami.
Ešte donedávna bolo Porsche presvedčené, že jeho klienti radšej stláčajú plynový pedál než tlačidlá. Situácia sa zmenila a finančný riaditeľ Porsche Lutz Meschke poukazuje na odlišné zvyky zákazníkov. Podľa neho čoraz menej ľudí bude vlastniť vlastné auto, namiesto toho budú používať automatizované nájomné vozidlá. "Od roku 2023 sa musíme pripraviť na klesajúci predaj. Všetko ostatné by bolo naivné," myslí si Meschke. Tento trend zasiahne najmä masových výrobcov, no neušetrí ani luxusné značky.
Porsche v oblasti digitalizácie v porovnaní s ostatnými automobilkami zaostáva, v súčasnosti však navyšuje investície. Porsche vlani do tejto oblasti investovalo 150 miliónov eur a v Berlíne otvorilo vývojové laboratórium Digital Lab. V tomto roku chce sumu zdvojnásobiť. Automobilka má v Ludwigsburgu dcérsku firmu pre digitalizáciu a plánuje otvoriť ďalšie lokality v Izraeli, USA a Ázii. Okrem toho Porsche kúpilo startup Evopark, ktorý by mal umožniť platiť za parkovanie elektronicky. Plány sa týkajú aj celého radu rôznych služieb, ktoré si bude možné objednať z auta.
Ešte donedávna bolo Porsche presvedčené, že jeho klienti radšej stláčajú plynový pedál než tlačidlá. Situácia sa zmenila a finančný riaditeľ Porsche Lutz Meschke poukazuje na odlišné zvyky zákazníkov. Podľa neho čoraz menej ľudí bude vlastniť vlastné auto, namiesto toho budú používať automatizované nájomné vozidlá. "Od roku 2023 sa musíme pripraviť na klesajúci predaj. Všetko ostatné by bolo naivné," myslí si Meschke. Tento trend zasiahne najmä masových výrobcov, no neušetrí ani luxusné značky.
Porsche v oblasti digitalizácie v porovnaní s ostatnými automobilkami zaostáva, v súčasnosti však navyšuje investície. Porsche vlani do tejto oblasti investovalo 150 miliónov eur a v Berlíne otvorilo vývojové laboratórium Digital Lab. V tomto roku chce sumu zdvojnásobiť. Automobilka má v Ludwigsburgu dcérsku firmu pre digitalizáciu a plánuje otvoriť ďalšie lokality v Izraeli, USA a Ázii. Okrem toho Porsche kúpilo startup Evopark, ktorý by mal umožniť platiť za parkovanie elektronicky. Plány sa týkajú aj celého radu rôznych služieb, ktoré si bude možné objednať z auta.