Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Predaj áut v Číne v októbri výrazne vzrástol o 20,3 percent

Foto: TASR/AP

Veľký dopyt po lacnejších autách pomohol domácim automobilkám získať väčší podiel na čínskom trhu na úkor veľkých zahraničných rivalov.

Peking 10. novembra (TASR) - Predaj áut v Číne v októbri výrazne vzrástol, medziročne o 20,3 %. Motorom jeho rastu bol najmä zvýšený dopyt po športovo-úžitkových vozidlách (SUV). Informovala o tom agentúra AP.

Podľa údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov (CAAM) v ázijskej krajine, ktorá je najväčším trhom s autami na svete, sa v októbri predalo celkovo 2,3 milióna osobných áut, SUV a dodávok. Celkový odbyt vozidiel, vrátane nákladných áut a autobusov, sa v sledovanom mesiaci zvýšil o 18,6 % na 2,6 milióna kusov.

Tempo rastu predaja áut v Číne sa vlani výrazne spomalilo, ale keď vláda tento rok zrušila daň z predaja vozidiel, znova ožilo. Odborníci však predpovedajú, že po vypršaní daňových úľav tempo rastu predaja opäť klesne na jednociferné číslo.

Veľký dopyt po lacnejších autách pomohol domácim automobilkám získať väčší podiel na čínskom trhu na úkor veľkých zahraničných rivalov.

Zo štatistík ďalej vyplýva, že predaj SUV na čínskom trhu v októbri vzrástol medziročne o 43,3 % na 896.000 kusov, pričom odbyt SUV z produkcie čínskych automobiliek sa zvýšil o 60,4 % na 557.000. To znamená, že domáce automobilky v tomto segmente zvýšili svoj podiel na trhu o 6,6 percentuálneho bodu na 62,2 %.

Predaj sedanov v októbri stúpol o 10,1 % na 1,2 milióna z toho odbyt čínskych sedanov sa zvýšil o 8,3 % na 243.000 kusov.

Za prvých 10 mesiacov roka vzrástol celkový predaj áut v Číne o 15,4 % na 19,1 milióna vozidiel.

Odbyt amerického koncernu General Motors, a to ako v prípade áut vlastnej značky, tak vozidiel, ktoré vyrába s čínskymi partnermi, v októbri stúpol o 5,7 % na 345.733 kusov.

Predaj vozidiel značky Ford sa zvýšil o 14 % na 107.618 áut. Nissan hlási nárast októbrového predaja o 16,1 % na 127.200 a Toyota o 9,6 % na 99.200 vozidiel.