Automobilky zápasili s problémami v dodávkach komponentov aj v minulom roku, čo viedlo k dočasným odstávkam závodov a prepadu predaja.
Autor TASR
Frankfurt nad Mohanom 5. júla (TASR) - Predaj áut v Nemecku klesol v júni medziročne takmer o pätinu. Sektor aj naďalej ovplyvňujú problémy v dodávateľskom reťazci. TASR o tom informuje na základe správy agentúry AFP, ktorá zverejnila údaje Spolkového úradu pre motorové vozidlá (KBA).
V Nemecku sa v júni podľa KBA predalo 224.558 áut. V porovnaní s júnom minulého roka to znamená pokles o 18,1 %. Tempo poklesu sa tak výrazne zrýchlilo, keď v máji predaj medziročne klesol o 10,2 %. Za šesť mesiacov roka klesol predaj o 11 % na tesne nad 1,2 milióna vozidiel.
Automobilky zápasili s problémami v dodávkach komponentov aj v minulom roku, čo viedlo k dočasným odstávkam závodov a prepadu predaja. Problém v dodávkach kľúčových komponentov pokračoval aj tento rok, za čím je nástup nových prípadov covidu v Číne na začiatku roka a neskôr invázia Ruska na Ukrajinu. Okrem toho, ako povedal analytik spoločnosti EY Peter Fuss, "neboli zaznamenané žiadne signály", že by v 2. polroku malo dôjsť k zmene situácie.
Navyše zrýchľujúca sa inflácia znižuje ochotu spotrebiteľov robiť väčšie nákupy a obmedzuje investičný apetít firiem. K tomu sa pridáva hroziaci nedostatok plynu v zimných mesiacoch, čo podľa Fussa vytvára podmienky, ktoré sú na zotavenie trhu "mimoriadne nevhodné".
Elektrickým vozidlám sa v júni darilo viac než celkovému trhu s autami. Napriek tomu aj v tejto kategórii predaj klesol, pričom pokles dosiahol 3,2 %.
V Nemecku sa v júni podľa KBA predalo 224.558 áut. V porovnaní s júnom minulého roka to znamená pokles o 18,1 %. Tempo poklesu sa tak výrazne zrýchlilo, keď v máji predaj medziročne klesol o 10,2 %. Za šesť mesiacov roka klesol predaj o 11 % na tesne nad 1,2 milióna vozidiel.
Automobilky zápasili s problémami v dodávkach komponentov aj v minulom roku, čo viedlo k dočasným odstávkam závodov a prepadu predaja. Problém v dodávkach kľúčových komponentov pokračoval aj tento rok, za čím je nástup nových prípadov covidu v Číne na začiatku roka a neskôr invázia Ruska na Ukrajinu. Okrem toho, ako povedal analytik spoločnosti EY Peter Fuss, "neboli zaznamenané žiadne signály", že by v 2. polroku malo dôjsť k zmene situácie.
Navyše zrýchľujúca sa inflácia znižuje ochotu spotrebiteľov robiť väčšie nákupy a obmedzuje investičný apetít firiem. K tomu sa pridáva hroziaci nedostatok plynu v zimných mesiacoch, čo podľa Fussa vytvára podmienky, ktoré sú na zotavenie trhu "mimoriadne nevhodné".
Elektrickým vozidlám sa v júni darilo viac než celkovému trhu s autami. Napriek tomu aj v tejto kategórii predaj klesol, pričom pokles dosiahol 3,2 %.