Záujem o športovo-úžitkové vozidlá (SUV) klesol. Predaj padol o vyše 10 % na 49.400 vozidiel.
Autor TASR
Berlín 4. marca (TASR) - Predaj áut v Nemecku vo februári opäť výrazne klesol. Počet registrácií nových áut dosiahol 239.943, čo bolo takmer o 11 % menej ako v rovnakom mesiaci pred rokom, uviedol v stredu Spolkový úrad pre motorové vozidlá (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA).
Už v januári sa predaj áut v Nemecku výrazne znížil. Prudko klesol predovšetkým dopyt zo strany súkromných zákazníkov (-16 %), na ktorých pripadá približne tretina nových registrácií.
Zvýšil sa záujem o alternatívne pohony, aj keď stále zostáva relatívne slabý. Vo februári bolo registrovaných vyše 8150 elektromobilov, čo bolo o 76 % viac ako pred rokom. Počet nových registrácií hybridov sa zdvojnásobil na takmer 30.000. Na takzvané plug-in hybridy pripadala približne štvrtina.
Záujem o športovo-úžitkové vozidlá (SUV) klesol. Predaj padol o vyše 10 % na 49.400 vozidiel. Napriek tomu bolo každé piate novoregistrované auto SUV.
Už v januári sa predaj áut v Nemecku výrazne znížil. Prudko klesol predovšetkým dopyt zo strany súkromných zákazníkov (-16 %), na ktorých pripadá približne tretina nových registrácií.
Zvýšil sa záujem o alternatívne pohony, aj keď stále zostáva relatívne slabý. Vo februári bolo registrovaných vyše 8150 elektromobilov, čo bolo o 76 % viac ako pred rokom. Počet nových registrácií hybridov sa zdvojnásobil na takmer 30.000. Na takzvané plug-in hybridy pripadala približne štvrtina.
Záujem o športovo-úžitkové vozidlá (SUV) klesol. Predaj padol o vyše 10 % na 49.400 vozidiel. Napriek tomu bolo každé piate novoregistrované auto SUV.