Počet novo zaregistrovaných áut v regióne v septembri 2018 klesol na 1,05 milióna automobilov z 1,36 milióna v rovnakom mesiaci minulého roka.
Autor TASR
Brusel 4. októbra (TASR) - Predaj automobilov v západnej Európe klesol v septembri o 23 % podľa údajov spoločnosti LMC Automotive. Dôvodom bolo zavedenie nových, prísnejších emisných noriem.
Konkrétne, počet novo zaregistrovaných áut v regióne v septembri 2018 klesol na 1,05 milióna automobilov z 1,36 milióna v rovnakom mesiaci minulého roka, uviedla poradenská firma vo štvrtok vo svojom predbežnom odhade. Vychádzala pritom z národných štatistík a odhadov.
Nová norma merania spotreby a emisií (WLTP), ktorá vstúpila do platnosti 1. septembra, prinútila výrobcov, vrátane Volkswagenu (VW) a Renaultu, aby zastavili dodávky niektorých modelov, ktoré nestihli homologizáciu.
VW, Renault a Fiat Chrysler (FCA) zaznamenali v auguste rast predaja automobilov, keďže zvýšili zľavy, aby urýchlili odbyt áut pred zavedením nových pravidiel.
Analytici Citi odhadujú, že v septembri klesol predaj VW Group o polovicu na piatich najväčších európskych trhoch - v Nemecku, Británii, Francúzsku, Taliansku a Španielsku, zatiaľ čo predaj Renaultu sa znížil o 28,7 % a FCA o 32,1 %.
Celkový predaj áut v Nemecku sa pritom znížil o 30,5 %, v Británii o 20,5 %, vo Francúzsku o 12,8 % a v Taliansku o 25,4 %.
Konkrétne, počet novo zaregistrovaných áut v regióne v septembri 2018 klesol na 1,05 milióna automobilov z 1,36 milióna v rovnakom mesiaci minulého roka, uviedla poradenská firma vo štvrtok vo svojom predbežnom odhade. Vychádzala pritom z národných štatistík a odhadov.
Nová norma merania spotreby a emisií (WLTP), ktorá vstúpila do platnosti 1. septembra, prinútila výrobcov, vrátane Volkswagenu (VW) a Renaultu, aby zastavili dodávky niektorých modelov, ktoré nestihli homologizáciu.
VW, Renault a Fiat Chrysler (FCA) zaznamenali v auguste rast predaja automobilov, keďže zvýšili zľavy, aby urýchlili odbyt áut pred zavedením nových pravidiel.
Analytici Citi odhadujú, že v septembri klesol predaj VW Group o polovicu na piatich najväčších európskych trhoch - v Nemecku, Británii, Francúzsku, Taliansku a Španielsku, zatiaľ čo predaj Renaultu sa znížil o 28,7 % a FCA o 32,1 %.
Celkový predaj áut v Nemecku sa pritom znížil o 30,5 %, v Británii o 20,5 %, vo Francúzsku o 12,8 % a v Taliansku o 25,4 %.